مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت و تشخیص گزش ساس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ساس در رابطه با نیش: چگونه تشخیص دهیم؟

چند نشانه خاص وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص نوع گزش کمک کند. نیش گزیدگی به دلایل مختلفی آزاردهنده است، اما چیزی که گاهی اوقات باعث ناامیدی ناشی از گزش می شود، ندانستن علت نیش حشره است. بسیاری از نیش ها آنقدر شبیه به هم هستند که نمی توان گفت که آیا از نیش پشه، نیش مورچه آتشین یا هر چیز دیگری رنج می برید – که البته برای مراقبت مناسب از پوست مهم است. تشخیص دو گزش رایج، به ویژه نیش حشرات و نیش کک، دشوار است. وینکل با کارشناسان صحبت کرد تا بفهمد چگونه می توانید این دو را از هم تشخیص دهید.

نیش ساس چگونه است و چه حسی دارد؟

برخلاف تصور رایج، ساس ها – حشرات کوچک، صاف و قهوه ای مایل به قرمز – فقط روی تشک شما زندگی نمی کنند. به گفته یک منبع MedlinePlus در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، آنها را می توان روی درزهای مبل ها و صندلی ها، در پرده ها و بین بالش ها یافت.


چگونه بفهمیم حشرات یا کک داریم؟


جان آنتونی، متخصص پوست در کلینیک کلیولند می گوید علاوه بر این، ساس ها می توانند در شکاف های دیوارها زندگی کنند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، در حالی که ساس ها بیشتر در فضاهای زندگی یافت می شوند، مهم است بدانید که ساس ها بر اساس تمیزی شرایط زندگی آنها تعیین نمی شوند. ساس‌ها از خون انسان تغذیه می‌کنند، اما احتمالاً متوجه نخواهید شد که گاز می‌گیرند – زیرا طبق گفته CDC، آنها یک داروی بی‌حسی (همراه با یک ضد انعقاد) را با گزش تزریق می‌کنند، بنابراین فرد نمی‌داند که گاز گرفته شده است. بود. دکتر آنتونی می گوید: «بیشتر مردم احساس نمی کنند که گاز گرفته می شوند. شما فقط زمانی متوجه خواهید شد که حشره شما را نیش زده باشد و علائم کوچکی روی پوست شما ظاهر شود. در حالی که واکنش همه افراد نسبت به نیش ساس متفاوت است، نیش ساس معمولاً شبیه نیش پشه است که نقطه ای در وسط (به نام سوراخ) جایی که نیش قرار گرفته است، تانجا الیوت، MD، که در بخش NIU Langone در مورد بیماری های عفونی صحبت می کند. ، آلرژی و ایمونولوژی.

بیشتر بخوانید  روز هفته عفاف و حجاب در تقویم 1401 چه روزی است؟

باید بخوانید:


دکتر الیوت می گوید: نیش حشرات معمولاً به صورت خطی رخ می دهد و عمدتاً قسمت هایی از بدن را در هنگام خواب تحت تأثیر قرار می دهد، مانند دست ها، بازوها، پاها یا صورت. دکتر آنتونی می گوید: «همچنین باید توجه داشت که نیش ساس می تواند بنفش باشد. «به غیر از نیش های کوچک روی پوست، اگر حشرات کوچک روی مبلمان خود مشاهده کنید، ممکن است به ساس مبتلا شده باشید. دکتر آنتونی می گوید: لکه های کوچک خون روی ملحفه های شما نیز می تواند نشانه ساس باشد.


گزش ساس در برابر نیش کک

نیش کک شبیه و چه حسی است؟

در حالی که ساس ها خون انسان را ترجیح می دهند، کک ها حشرات کوچکی هستند که ترجیح می دهند با گربه ها و سگ ها زندگی کنند. داشتن حیوانات خانگی به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا کک گزیده اید یا چیزی مشابه. دکتر الیوت می‌گوید: «مردم بیشتر از حیوانات خانگی کک می‌گیرند، بنابراین اگر در معرض حیوانات خانگی قرار نگرفته‌اید، احتمال گزش کک‌ها کمتر است، اگرچه آن‌ها حیوانات خانگی را ترجیح می‌دهند، کک‌ها اگر چاره دیگری نداشته باشند». آنها برای مردم جذابیت دارند. – گاهی اوقات این اتفاق می افتد که حیوان خانگی شخصی برای مدتی بیرون رفته و کک به منبع غذایی دیگری نیاز دارد.

گزش کک معمولا به صورت لکه های قرمز کوچک روی بدن دیده می شود. شما معمولاً گزش کک را روی چین های بدن خواهید دید (تصور کنید: آرنج، کمر، کشاله ران، پشت زانو). دکتر الیوت می افزاید: «گزیدگی کک و مک اغلب به صورت سه برآمدگی کوچک در کنار هم ظاهر می شود و می تواند باعث ایجاد بثوراتی به نام پاپول شود». دکتر آنتونی می گوید، مانند نیش کک، نیش کک نیز می تواند شبیه نیش پشه باشد. علاوه بر خارش پوست و برجستگی های قرمز، اگر حیوانات خانگی شما خارش شدید داشته باشند، اگر لکه های کوچکی روی آنها مشاهده کردید، ممکن است از وجود کک در خانه خود مطلع شوید. خز یا حشرات کوچک. این بیماری توسط کک ایجاد می شود. به خصوص برای ساس ها معمولاً خطر پزشکی جدی ایجاد نمی کنند، بنابراین بهترین راه برای درمان آنها استفاده از آنتی هیستامین ها، درمان های ضد عفونی کننده و جلوگیری از خاراندن ناحیه آسیب دیده است. پوست. علاوه بر این، CDC هجوم ساس‌ها را با حشره‌کش‌ها درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید  تعطیلات چیست و عید فطر سال 1401 در عربستان سعودی چند روز است؟

باید بخوانید:

در حالی که کک ها معمولا فقط یک حشره موزی هستند، مهم است که بدانید کک ها همچنین حاوی باکتری هایی هستند که باعث بیماری در انسان می شوند، مانند تیفوس و طاعون. با این حال، با توجه به MedlinePlus، نیش کک اغلب با کرم هیدروکورتیزون 1٪ و / یا آنتی هیستامین درمان می شود. با درمان با آفت کش ها می توانید از شر هجوم کک نیز خلاص شوید. علاوه بر این، استفاده از دافع حشرات مبتنی بر DEET می تواند به جلوگیری از نیش کک کمک کند. دکتر الیوت می گوید: “ماده فعال DEET توسط CDC برای محافظت موثر و طولانی مدت در برابر کک و کنه توصیه می شود.” مراقبت های اولیه یا متخصص پوست قطعا آسیبی نخواهد داشت.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *