تفاوت قیمت 14 هزار تن مرغ از تولید تا مصرف! / وزارت صمت باید پاسخگو باشد


تفاوت زیادی در قیمت گوشت مرغ از تولید تا مصرف

MeetNews محمدعلی کمالی در پاسخ به این سال که چرا قیمت مرغ به 40 هزار تن رسیده است ، افزود: تولیدکنندگان باید با توجه به میزان مواد اولیه دریافتی و تعداد مرغ آزاد شده ، یک مرغ زنده را با قیمت مصوب 17100 تن تحویل دهند. “تولیدکنندگان همچنین جوجه های خود را در حالی که در مرغداری نیستند و مسئولیت اتفاقات بعدی را ندارند ، دارند.

وی ادامه داد: اینکه چگونه برخی از مرغ ها پس از ذبح از تور خارج می شوند یا در مسیر عمده فروشی تا خرده فروشی چه بلایی بر سر آنها می آید نیز برای ما سوال است ، زیرا برخی از مرغ هایی که با قیمت هایی به فروش می رسند گاهی اوقات 40 هزار جلد تنظیم شده است تنظیم بازار وجود دارد.

مشاور عالی اتحادیه پرندگان گوشت گفت: “به نظر می رسد که یک نشت خرده فروشی وجود دارد.”

مشکلات گرمای هوا برای افزایش وزن در جوجه ها

کمالی گفت: “ما در بخش تولید با چالش هایی روبرو هستیم.” “گرما مانع از وزن مناسب 113 میلیون مرغ و کاهش تولید شده است.” از طرف دیگر ، افزایش قیمت سویا ، ذرت ، جوجه های یک روزه و افزایش تعرفه های حمل و نقل باعث افزایش هزینه های تولید شده است و در حال حاضر هزینه مرغ زنده برای تولیدکنندگان از 19،600 به 19،900 تن در هر کیلوگرم است.

وی افزود: با این حساب قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده نباید بیش از 25 تا 26 هزار تن باشد.

مشاور عالی اتحادیه پرورش دهندگان طیور گوشتی در پاسخ به این سوال که چه کسی این اختلاف قیمت 14000 تومانی را از تولید تا مصرف دریافت می کند ، گفت: “قیمت بالای مرغ به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست و به نظر می رسد برخی از دلالان و دلالان به هر روشی که بفروشند کشتارگاه های خارج از خط با قیمت های بالا.

بیشتر بخوانید  چالوس و هراز یک طرفه می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید