مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت صافکاری PDR با صافکاری معمولی چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:


اگر تجربه حتی یکبار انجام شود صاف کردن PDR اگر آن را داشته باشید، تفاوت آن را با صاف کردن معمولی به خوبی درک خواهید کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به ظاهر خودرو خود اهمیت زیادی می دهید و اکنون باید به سراغ پولیش بروید، بهتر است تفاوت پولیش pdr را با پولیش معمولی بدانید تا بهترین تصمیم را در مورد بدنه بگیرید. ماشین شما. انجام دادن. قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت های صافی pdr و صافی معمولی بپردازیم، بهتر است ابتدا با روش های سنتی و مدرن آشنا شوید تا تفاوت بین آنها را بهتر درک کنید.

صاف کردن pdr چیست؟

PDR یکی از روش های صافکاری بدون رنگ است که بسیار محبوب نیز می باشد. با این روش بدنه خودرو بدون ریزش رنگ و نیاز به رنگ آمیزی به حالت اولیه باز می گردد. به طور معمول، PDR gouging برای ترمیم آسیب های جزئی به بالای گردن، آسیب تگرگ، آسیب ناشی از برخورد اشیاء تیز به سطح بدن، خراش های سطحی و نیمه عمیق و دو قسمتی از بدن استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که اکثر قطعات خودرو (به جز قطعات پلاستیکی و شکستنی مانند گلگیرهای فایبرگلاس) که آسیب جدی ندیده اند با PDR قابل تعمیر هستند. صافکار از این روش برای رفع فرورفتگی های سطح بدن در مدت زمان کوتاهی استفاده می کند. البته تا زمانی که رنگ بدنه ترک نخورده امکان استفاده از روش PDR وجود دارد این نکته را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید  تنفیذ حکم ریاست جمهوری به حاکمیت مشروعیت می‌بخشد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تصویر003

صافکاری سنتی (با رنگ) چیست؟

معمولاً اگر بدنه خودرو بر اثر ضربه های سنگین آسیب ببیند و بدون رنگ قابل تعمیر نباشد، برای تعمیر بدنه از روش صافکاری استفاده می شود. صاف کردن به طور سنتی استفاده می شود. این روش دشوارتر از PDR است و به زمان بیشتری نیاز دارد.

صافکاری سنتی نیاز به تخصص، مهارت و تجربه زیادی دارد و باید توسط افراد ماهر و در مکانی مجهز انجام شود. از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در این زمینه می توان به دستگاه جوش، دستگاه خلاء، آسیاب، مته، شاسی کش و … اشاره کرد. به طور کلی پولیش و تعمیر بدنه خودرو یک کار بسیار تخصصی است و از آنجایی که رنگ بدنه تاثیر زیادی در قیمت خودرو دارد، بسیار حساس است. بنابراین بهتر است این کار توسط افراد متخصص و در مراکز کاملا تخصصی و مجهز انجام شود. مجتمع اتوداکار لهستانی به عنوان بزرگترین و بهترین مجموعه اتوداکار در تهران آماده ارائه خدمات بی نقص و حرفه ای به شما عزیزان می باشد.

تفاوت در صافی pdr در مورد صاف کردن معمولی چطور؟

همانطور که گفته شد، با صاف کردن معمولی، از بین رفتن آسیب بدنه با از بین رفتن رنگ همراه است، اما با صاف کردن pdr، سطح بدون از دست دادن رنگ ترمیم می شود. در ضمن مدت زمان ترمیم و ترمیم بدن در صافکاری PDR در صورتی که صافکاری سنتی نیاز به گچ کاری و رنگ آمیزی داشته باشد کمتر است و برای اینکه سطح آسیب دیده با سایر قسمت های بدن مطابقت داشته باشد این کار نیاز به دقت دارد. بسیاری از جزئیات، زمان بیشتری می برد.

بیشتر بخوانید  ایتالیا در نبردی جذاب با اسپانیا به فینال یورو 2020 صعود می کند - آژانس مهر نیوز اخبار ایران و جهان

image004

علاوه بر این، صاف کردن سنتی نه تنها هزینه واقعی خودرو را کاهش می دهد، بلکه هزینه بیشتری نسبت به صاف کردن PDR دارد. این در حالی است که در روش pdr نیازی به بتونه و رنگ نیست و از ارزش خودرو کاسته نمی شود. اگر بخواهیم به طور کلی به تفاوت های دید مدرن و سنتی اشاره کنیم:

  • با صاف کردن pdr رنگ بوم ماشین حفظ می شود در حالی که با صافکاری سنتی رنگ در اثر ضربه های وارده به سطح بدنه از بین می رود.
  • پولیش PDR نیازی به رنگ آمیزی ندارد در حالی که بعد از پولیش سنتی باید ماشین را رنگ کنید.
  • در پولیش pdr قیمت خودرو کاهش نمی یابد در حالی که با پولیش سنتی کاهش ارزش خودرو غیر قابل انکار است.
  • هزینه صاف کردن pdr کمتر از صاف کردن معمولی است.
  • فرآیند صاف کردن pdr سریعتر از صاف کردن معمولی است، زیرا در این روش به دلیل ابزارهای خاص و دخالت کمتر آهن، بدنه سریعتر ترمیم می شود و می توانید در مدت زمان کوتاه تری خودروی خود را تحویل بگیرید.
  • با صاف کردن pdr یکپارچگی خودرو آسیب نمی بیند و بدنه دو رنگ می شود زیرا فقط قسمت آسیب دیده شلیک می شود و از آنجایی که نیاز به رنگ آمیزی و رنگ آمیزی ندارد دیگر نگران دو رنگ شدن بدنه نباشید. رنگی

همونطور که خوندید صاف کردن pdr مزایای زیادی داره و از همه مهمتر ماشین شما بدون رنگ و افت قیمت به حالت اولیه برمیگرده پس اگر وسعت و عمق ناحیه آسیب دیده زیاد نیست بهتره از ماشین به یک تعمیرگاه تخصصی که مهارت و سابقه زیادی در زمینه صاف کردن PDR دارد زیرا اگر به یک متخصص مراجعه نکنید آنها می توانند بدنه ای را که بدون رنگ برمی گردند با استفاده از این روش با صافکاری سنتی تعمیر کنند. روش و آسیب به ماشین شما را افزایش می دهد

تیم حرفه ای اتوکد آنها با تجربه و دانشی که در این زمینه دارند و همچنین محیط مجهز و تجهیزات مدرن سعی می کنند کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و خدمات با کیفیتی را به کاربران خود ارائه دهند. با مراجعه به این مرکز تخصصی و مشاهده نتایج به راحتی می توانید تفاوت را احساس کنید.


بیشتر بخوانید  برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان باید چه کار کرد؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *