مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت بین برنده و او چیست؟ پروتئین آب پنیر بهتر است یا گینر؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


وقتی صحبت از پروتئین آب پنیر و گینر می شود، بسیاری از بدنسازان با دو انتخاب روبرو هستند. در این مقاله ابتدا هر یک از مکمل های گینر و پروتئین وی را توضیح می دهیم. سپس تفاوت بین برنده و او را توضیح می دهیم. در پایان به این سوال پاسخ خواهیم داد که او بهتر است یا گینر. پس از خواندن این مقاله، می توانید تصمیم بگیرید که کدام مکمل را بر اساس اهداف ورزشی خود انتخاب کنید.

مکمل پروتئین آب پنیر چیست؟

برای اینکه بفهمیم آیا باید پروتئین vhei را انتخاب کنیم یا یک دریافت کننده، ابتدا باید پروتئین vhei را کاملاً درک کنیم. پروتئین آب پنیر یک ترکیب پروتئینی است که از شیر در فرآیند تولید پنیر به دست می آید. شیر حاوی دو نوع پروتئین است: 80 درصد کازئین و 20 درصد پروتئین آب پنیر. پروتئین آب پنیر یکی از بهترین انواع پروتئین است و سرعت جذب بالایی دارد.


تفاوت بین برنده و او چیست؟  پروتئین آب پنیر بهتر است یا گینر؟

این پودر پروتئین حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است که به شما کمک می کند تا بعد از یک تمرین سخت به سرعت ریکاوری کنید. همچنین پروتئین آب پنیر دارای آنتی اکسیدان های طبیعی مختلفی در ترکیبات خود است و به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مزایای مصرف مکمل های پروتئین آب پنیر عبارتند از:

  • به عضله سازی کمک کنید
  • افزایش قدرت بدن
  • کمک به ساخت بافت عضلانی جدید
  • در کاهش وزن موثر است
  • تامین میزان پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن در طول روز
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از بیماری های قلبی و فشار خون بالا

مکمل گینر چیست؟

قبل از اینکه تفاوت بین گینر و گینر را توضیح دهیم، بهتر است در مورد مکمل های گینر توضیح دهیم. برخلاف مکمل پروتئین آب پنیر، مکمل گینر حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی های سالم است. بدنسازان عمدتا از پودر گینر برای افزایش وزن و حجیم استفاده می کنند. برندگان به 2 دسته تقسیم می شوند:


  • افزایش حجم گینر: این نوع گینر برای عضله سازی مناسب است.

  • افزایش دهنده وزن: این نوع گینر به افراد لاغر کمک می کند تا وزن خود را افزایش دهند.


تفاوت بین برنده و او چیست؟  پروتئین آب پنیر بهتر است یا گینر؟

علاوه بر تامین کالری، مکمل گینر باید مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین کند. به همین دلیل گینرها شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها، کراتین، فیبرها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری برای بدن هستند.

برای تولید گینر در مرحله اول شیر به پروتئین آب پنیر تبدیل می شود و سپس پودر ذرت و دکستروز به عنوان منابع کربوهیدرات اضافه می شود. همچنین در برخی موارد از روغن بذر کتان برای به دست آوردن چربی گینر استفاده می شود.

از مزایای مصرف مکمل های گینر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت سنتز پروتئین به دلیل وجود کربوهیدرات ها و چربی ها
  • به حجیم شدن و عضله سازی کمک می کند
  • در افزایش وزن موثر است
  • تقویت و رشد ذخایر گلیکوژن در عضلات
  • به رشد بافت ماهیچه ای کمک می کند
  • افزایش سرعت ریکاوری بعد از انجام تمرینات

تفاوت بین برنده و او چیست؟


تفاوت بین برنده و او چیست؟  پروتئین آب پنیر بهتر است یا گینر؟

در این قسمت تفاوت بین برنده و او را توضیح می دهیم. دانستن تفاوت بین این دو مکمل به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا پروتئین آب پنیر یا گینر را انتخاب کنید.

1. تفاوت در کالری

اگرچه مکمل گینر نسبت به مکمل خود درصد پروتئین کمتری دارد، اما کالری بسیار بیشتری دارد. در نتیجه گینر برای ورزشکاران لاغری که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود.

2. تفاوت در میزان جذب

تفاوت در میزان جذب نیز تفاوت بین گینر و او است. گینر دو نوع پروتئین دارد، دیر جذب و زود جذب، اما مکمل او فقط از پروتئین های زود جذب تشکیل شده است. هر دو پروتئین آب پنیر و گینر به افزایش توده عضلانی کمک می کنند. با این حال، از آنجایی که مکمل گینر حاوی پروتئین و کربوهیدرات به طور همزمان است، به افراد لاغر کمک می کند تا عضله بیشتری بسازند. به همین دلیل، اگر کمبود وزن دارید و فقط می توانید از یکی از مکمل های گینر و پروتئین وی استفاده کنید، گینر انتخاب بهتری برای شماست.

3. تفاوت در میزان کراتین

تفاوت گینر با او در میزان کراتین موجود در آنهاست. کراتین ذخیره انرژی را در سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد و به شما کمک می کند مدت زمان بیشتری تمرین کنید. این کار باعث افزایش حجم عضلات شما می شود. کراتین معمولا در ترکیبات گینر یافت می شود، در حالی که در مکمل های پروتئین آب پنیر یافت نمی شود.

4. تفاوت در میزان چربی

برای تعیین اینکه آیا پروتئین وی یا گینر برای شما مناسب است، به خاطر داشته باشید که میزان چربی در این دو مکمل متفاوت است. گینرها چربی بالایی دارند و در نتیجه افراد لاغری که می خواهند متناسب با حجم عضلانی خود وزن اضافه کنند باید از گینر استفاده کنند.

پروتئین آب پنیر نسبت به گینر کالری کمتری دارد و کالری آن بین 200 تا 250 کالری در هر وعده است. از طرفی مکمل گینر می تواند دو برابر این مقدار کالری به بدن اضافه کند. بنابراین گینر برای افزایش وزن مناسب تر است.

او بهتر است یا گینر؟


تفاوت بین برنده و او چیست؟  پروتئین آب پنیر بهتر است یا گینر؟

هیچ پاسخ ثابتی برای این سوال وجود ندارد. اینکه برای شما بهتر است یا برنده به اهداف ورزشی شما بستگی دارد. در زیر توضیح خواهیم داد که پروتئین آب پنیر یا گینر برای هر هدف ورزشی مناسب است.

1. مکمل عضله سازی کامل

هم مکمل گینر و هم مکمل پروتئین آب پنیر برای عضله سازی خوب هستند. اگر وزن شما ایده آل است و فقط می خواهید توده عضلانی را افزایش دهید، فقط از مکمل های پروتئین آب پنیر استفاده کنید. اما اگر علاوه بر حجم عضلانی به دنبال افزایش وزن هستید، بهتر است از مکمل های وی و گینر هم زمان استفاده کنید.

2. مکمل عالی برای اهداف کاهش وزن

همانطور که قبلا توضیح دادیم، تفاوت گینر و او در درصد چربی و کربوهیدرات است. برای کاهش وزن لازم است از مکملی استفاده شود که درصد کربوهیدرات و چربی کمتری داشته باشد. بهترین گزینه ایزوله پروتئین آب پنیر است. ایزوله آن بیش از 90 درصد پروتئین آب پنیر دارد و درصد چربی و کربوهیدرات آن بسیار کم است.

3. مکمل افزایش وزن مناسب

برخی افراد به دلیل لاغری مفرط و عدم افزایش وزن مناسب، مجبورند علاوه بر ورزش از مکمل های افزایش وزن نیز استفاده کنند. گینرها به دلیل ترکیبی از کربوهیدرات ها و چربی های سالم گزینه مناسبی برای افزایش وزن و حجم عضلات در نظر گرفته می شوند. نکته قابل توجه در مورد گینرها، مدت زمان استفاده از آنها است که می تواند در دراز مدت باعث ایجاد رسوبات چربی ناخواسته شود که حذف آن نیز مشکل ساز خواهد بود.

سخن پایانی در مورد تفاوت بین گینر و او

در این مقاله ابتدا مکمل پروتئین آب پنیر و مکمل گینر را به طور جداگانه توضیح دادیم. سپس تفاوت بین گینر و او را توضیح دادیم و در نهایت به این سوال پاسخ دادیم که آیا او بهتر است یا گینر؟

به طور خلاصه، مکمل گینر برای افزایش وزن و حجم عضلانی مناسب است، در حالی که مکمل پروتئین آب پنیر برای کاهش وزن و عضله سازی توصیه می شود. اینکه آیا پروتئین وی را انتخاب می کنید یا یک گینر کاملاً به اهداف ورزشی شما بستگی دارد.

خرید گتانر و پروتئین آب پنیر در داروخانه اینترنتی بتادارو

برای خرید پروتئین وی و گینر می توانید به داروخانه اینترنتی بتا دارو مراجعه کنید و این محصولات را با بهترین قیمت تهیه کنید. بتا دارو دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز رسمی از وزارت غذا و دارو بوده و اصالت تمامی محصولات خود را تضمین می کند. همچنین در صورتی که مبلغ خرید شما بیش از حد معینی باشد، ارسال سفارش شما رایگان خواهد بود.


بیشتر بخوانید  خواص دارویی و درمانی گیاه ساندروس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *