مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت اصلی پست با تیپاکس در چیست ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



تفاوت پست با تیپاکس


با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با تفاوت پست و تیپاکس آشنایی کامل پیدا کنید.


تیپاکس


شرکت تیپاکس اولین شرکت خصوصی پست بین‌ المللی و داخلی در کشورمان می‌باشد، که دارای بیش از ۱۰۰ شعبه فعال در سراسر کشور می‌باشد.ماموران ماهر و متخصص تیپاکس با اولین تماس تلفنی در اسرع وقت به محل فرستنده مراجعه و محمولات را از فرستنده دریافت می‌کنند، و آنها را با نهایت دقت و مطابق با استانداردها و ضوابط خاص شرکت بسته‌بندی می‌کنند و در کمترین زمان ممکن به گیرنده در هر نقطه‌ای از کشور تحویل می‌دهند.که در این مدت مشتری با استفاده از روش‌های مختلف می‌تواند پیگیری مرسولات تیپاکس را دنبال کند. بهتر است بدانیم هزینه تیپاکس بر اساس وزن محمولات می‌باشد و براساس حجم و موارد دیگر نیست.همچنین جالب است بدانیم که هزینه تیپاکس در بعضی موارد نسبت به پست بسیار ارزان‌تر می‌باشد و دارای سه نوع تعرفه شهرهای نزدیک، شهرهای دور و تعرفه حمل اکسپرس می‌باشد.


مزیت‌های ارسال مرسولات با تیپاکس


یکی از مزیت‌های ارسال به صورت تیپاکس این است که کلیه مرسولات دارای پوشش بیمه‌ ای می‌باشند و مشتری با خیالی راحت می‌تواند آنها را به دست ماموران بسپارد و در صورت هرگونه آسیب از طرف شرکت تعویض می‌شوند.بهتر است بدانیم که دریافت هزینه ارسال بنا به درخواست مشتری به دو صورت نقدی و یا پسکرایه می‌باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های این روش ارسال این است که در تمام مدت مشتری می‌تواند پیگیری مرسولات تیپاکس را با مراجعه اینترنتی یا تماس‌های تلفنی با اپراتورها دنبال کند.


همچنین از دیگر مزیت‌های آن این است که ارسال محمولات به مناطق دور افتاده که فاقد شعبه تیپاکس هستند نیز امکان‌پذیر می‌باشد، که این امر در صورتی امکانپذیر است که هزینه سرویس آن از سوی مشتری تامین شود و مشتری می‌تواند با پیگیری تیپاکس در روند نحوه ارسال محمولات خود قرار گیرد.از دیگر مزیت‌های مهم و قابل توجه این نحوه ارسال این است که خدمات این شرکت شامل ایجاد سرویس‌های اختصاصی جهت ارسال محمولات کارخانجات و شرکت‌ها نیز می‌باشد.


در هنگام ارسال مرسولات با تیپاکس چون خدمات شرکت تیپاکس در تمام شهرهای کشور برقرار نمی‌باشد قبل از ارسال کالا باید بررسی کنید که شهر شما و شهری که می‌خواهید کالا را به آن ارسال کنید جزو شهرهای شامل خدمات تیپاکس باشد تا در پیگیری مرسولات تیپاکس دچار مشکل نشوید.


لازم به ذکر است اگر کالای دریافتی دچار آسیب دیدگی شده باشد باید از دریافت آن خودداری کنید و آن را به همراه نماینده تیپاکس به شعبه منتقل کنید، تا در آنجا صورتجلسه‌ای مبنی بر وجود ایراد بسته تنظیم شود و بعد از آن شرکت ملزم است کالای جدیدی را برای شما ارسال کند.


معرفی روش‌های پیگیری مرسولات تیپاکس


بهتر است بدانیم زمانی که اقدام به ارسال محمولات از طریق تیپاکس می‌کنید به شما یک قبض تیپاکس تحویل داده می‌شود، که در این برگه یکسری جزئیات که شامل اطلاعات قرارداد، فرستنده، گیرنده و تغییر وضعیت‌ها می‌باشد، را مشاهده خواهید کرد که در این برگه یک شماره قرمز رنگی وجود دارد که از آن طریق می‌توانید برای پیگیری مرسولات تیپاکس اقدام کنید نحوه‌ی کار به این صورت است که باید با شماره تلفن ۸۴۵۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  تاریخ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران 1401


و از طریق اپراتور پیگیری مرسولات تیپاکس خود را دنبال کنید. بهتر است اگر نتوانستید با اپراتور تماس بگیرید و یا آنها پاسخ قانع کننده‌ای را به شما ندادند، باید از طریق نمایندگی پست تیپاکس شهر خود یا با نزدیکترین نمایندگی به شهرشان اقدام کنید و در اسرع وقت با آنها تماس بگیرید و پیگیری مرسولات تیپاکس را توسط آنها دنبال نمایید.


فرق پست با تیپاکس چیست ؟


1. همچنین برای پیگیری مرسولات تیپاکس می‌توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات تیپاکس نیز اقدام کنید، نحوه‌ی کار به این صورت است که می‌توانید با وارد کردن کد رهگیری مرسولات تیپاکس در سامانه رهگیری از روند ارسال محمولات خود مطلع شوید.یک روش دیگر برای پیگیری مرسولات تیپاکس استفاده از رهگیری مرسولات تیپاکس از طریق ارسال پیامک می‌باشد.


2. نحوه محاسبه هزینه‌های تیپاکس بستگی به شهرهای مختلف دارد، مثلا برای تهران و شهرهای همجوار به اندازه ۶ کیلوگرم بار به میزان ۷ هزار تومان می‌باشد و به ازای هر کیلو سنگینی و اضافه بار ۲ هزار تومان به مبلغ هفت هزار تومان اضافه می‌شود، و برای شهرهای دور این مبلغ به میزان ۱۶۵۰۰ می‌باشد.


3. ماموران تیپاکس با نهایت دقت و مطابق با استانداردها مرسوله ی بسته‌بندی شده را در کمترین زمان ممکن به گیرنده در هر نقطه‌ای از کشور تحویل می‌دهند.هزینه تیپاکس در بعضی موارد نسبت به پست بسیار ارزان‌تر می‌باشد .


تیپاکس | ارسال سریع و درب ‌به درب بسته‌ های پستی


کدام روش ارسال کالا، سریعتر و به صرفه‌تر است ؟


امروزه، تصور بر این است که با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت، دیگر استفاده از پست عملی بیهوده و لغو می‌باشد اما هنوز هم این قاصد خاطره‌انگیز، گره از کار بسیاری از افراد در ارسال بار باز می‌کند.با توجه به استفاده از پست‌های الکترونیکی، افراد ترجیح می‌دهند تا از آن‌ها برای ارسال نامه‌هایشان استفاده کنند، اما هنوز هم پست به‌عنوان معتبرترین مرجع برای ارسال کالا ، شناخته می شود.


انواع مرسولات پستی


پست، خدمات متفاوتی برای شما عزیزان در نظر گرفته که با استفاده بجا و درست از مزایای هریک از آن‌ها، می‌توانید تا حجم زیادی از امور را به ‌راحتی مدیریت کنید. از روش‌های ارسال انواع پست داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


پست پیشتاز


پست پیشتاز سریع‌ترین سرویس پستی حال حاضر در ایران است که در کوتاه‌ترین بازه زمانی از حداقل 24 الی نهایتاً 48 ساعت، به ارسال کالا و نامه‌های شما می‌پردازد.این سرویس امکان پست خارجی را نیز فراهم آورده و شخص می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نتیجه دلخواه خود را به دست آورد.ارسال مرسوله در این سرویس با امکانات خاصی ازجمله امکان ره‌گیری مرسوله از طریق بارکدهای 10 و یا 20 رقمی روی محصول مواجه است.فرستنده می‌تواند جهت اطلاع از فرایند پست مرسوله خویش، بارکد ذکرشده را به شماره پیام کوتاه 2000441 ارسال کرده و یا از طریق سایت پیگیری نماید.

بیشتر بخوانید  خرس ها 1


پست سفارشی


پست سفارشی یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های پستی ایران می‌باشد که می‌توان با استفاده از آن به ارسال کالا و یا نامه پرداخت.پست سریع محموله، از ویژگی‌های اصلی این سرویس است. مأموران پست در زمان تحویل بار، از گیرنده، تأییدیه لازم را دریافت کرده و فرستنده نیز می‌تواند با در دست داشتن قبض ارسال بار خود، از سرنوشت مرسوله باخبر گردد.


تفاوتهای پست عادی، سفارشی و پیشتاز


پست عادی


پست عادی، خاطره‌انگیزترین نوع پست می‌باشد که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. صندوق‌های پست سالیان سال صندوقچه بسیاری از اسرار بوده‌اند.در پست عادی، می‌توان با الصاق تمبر بر نامه، آن را به نقطه‌ای دیگر از این سرزمین راهی کرد. این سرویس تنها برای ارسال نامه و مطبوعات مناسب است و قابلیت ارسال کالا را ندارد.


پست دو قبضه


درصورتی‌که فرستنده نگرانی‌های خاص خود مبنی بر ارسال به‌موقع و درست محموله را داشته باشد، می‌تواند از سرویس دوقبضه استفاده نماید.در این سرویس، مأمور پست بلافاصله پس از تحویل محموله پستی، رسیدی مبنی بر تحویل، از گیرنده دریافت داشته و آن را برای فرستنده می‌فرستد. باید توجه داشت که هزینه این نوع پست به‌مراتب بیشتر می‌باشد زیرا فرستنده باید هزینه ارسال محموله‌ی مضاعف را نیز بپردازد.


پست یافته


بسیاری از ما همیشه نگران از دست دادن مدارک و مفقود شدن آن‌ها هستیم. برخی از ما نیز این تجربه را داشته و برای دریافت مجدد مدارکمان، روزها دوندگی کرده‌ایم. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد، پست یافته می‌باشد.این سرویس باهدف استرداد اسناد یافت شده و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی آن‌ها راه‌اندازی شده است.فرد می‌تواند در صورت مفقود شدن مدارک، درخواستی به اداره پست ارائه داده تا در صورت یافت شدن مدارک مذکور در صندوق‌های پستی، به‌راحتی به صاحب آن ارسال گردد. لازم به ذکر است که هزینه پست در این سرویس به عهده مشتری است.


ارسال سریع کالا


ارسال بار، نامه و انواع کالا توسط پست تبدیل به امری شایع شده است که در حال حاضر بسیاری از افراد برای ارسال محمولات خود به داخل یا خارج از کشور از آن بهره می‌برند.پست خارجی یکی از امن‌ترین روش‌های ارسال کالا برای عزیزان دور از وطنمان می‌باشد که می‌تواند در سریع‌ترین زمان، دسترسی آن‌ها به مرسولات را ممکن سازد.حمل بار و ارسال به‌موقع آن، بدون هیچ خطایی از تخصص ما در شرکت کاراپست بوده که با ارائه انواع روش های ارسال کالا می‌تواند آسودگی خاطر برای شما عزیزان به ارمغان آورد.

حتماً بخوانید:


تفاوت اصلی پست با تیپاکس


1. تفاوت دیگر پست و تیپاکس این است که مرسوله پستی را خود خدمات پست بسته بندی میکنن ولی تیپاکس را خیر و طبق شرایط بالا بسته بندی میکنند.


2. در پست تیپاکس جعبه های کوچک چون ممکنه گم بشه رو اصلا قبول نمیکنند باید حداقل بسته شما اندازه جعبه کفش باشه . ولی در پست های معمولی و پیشتاز هر نوع جعبه ای بسته به وزن استفاده میشود.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی رابیندا راناتا تاگور


3. در پست تیپاکس میتونی جنس رو تحویل بدی و رسید رو بگیری و هزینه ای ندی , کل هزینه از گیرنده دریافت میشه .


4. تیپاکس یه شرکت حمل و نقل خصوصیه و با دفاتر خدمات ارتباطی هیچ گونه همکاری نداره.


تفاوت پست پیشتاز و سفارشی چیست؟


تفاوتهای پست عادی، سفارشی و پیشتاز


سرویس پست عادی


این سرویس، میتواند شامل پاکتهای نامه یا بسته باشد، که فرستندگان برروی آن‌ها تمبر چسبانده و در صندوق پستی می اندازند، یا به باجه‌های پستی تحویل می‌دهند و بسته های پستی، به ‌صورت عادی در جریان کار، مبادله و به مقصد ارسال می شوند ،و هیچگونه ثبت و ربطی برروی آنها، صورت نمی ‌گیرد.


سرویس پست سفارشی


این سرویس،شامل واحدهای ارائه‌ دهنده ی خدمت ،از طریق باجه‌های پستی دولتی، آژانس‌های پستی ، دفاتر خدمات ارتباطی، و همچنین دفاتر پیشخوان دولت می باشد و شامل مرسوله هایی است ، که گرفتن آنها از فرستنده ، و حمل بار و تحویل دادن به گیرنده، در قبال صدور و اخذ رسید صورت می پذیرد، و امکان پیگیری مرسوله،نیز وجود دارد. قوانین و مقررات مرتبط به این سرویس، که اعم از قوانین و مقررات پستی؛ مقررات ممنوعات پستی؛ مقررات ممنوعات هوایی؛ مقررات گمرک ؛ قوانین و مقررات مرتبط با این خدمت است و زمان میانگین انجام این خدمات، که به ازای هر مرسوله 4 دقیقه بدون احتساب مدت سپری شده در نوبت‌، و برای هر مرسوله در داخل کشور ((درون شهری 24 الی 48 ساعت؛ ‌شهرستان‌ها 48 الی 72 ساعت؛ در خارج از کشورحداکثر 72 ساعت بعد از رسیدن به کشور مقصد))‌ در نظر گرفته شده است! این سرویس شامل فرآیند انجام خدمت و تکمیل مدارک و فرم‌های خدمت که شامل راهنماهایی برای متقاضیان است نیز می‌شود.


سرویس پست پیشتاز


این سرویس، شامل واحد ارائه‌ دهنده ی خدمت، که شامل باجه‌های پستی دولتی، آژانس‌های پستی،دفاتر خدمات ارتباطی، و همچنین دفاتر پیشخوان دولت می باشد تعریف خدمت، شامل ارائه ی خدمات قبول، ارسال و توزیع مرسوله های پستی، با سریع‌ترین روش ، قوانین و مقررات مرتبط با این خدمت، از جمله قوانین و مقررات پستی، مقررات ممنوعاتی پستی، مقررات ممنوعاتی هوایی، مقررات گمرکی، و همچنین زمان میانگین انجام خدمت، تشکیل شده است.هر مرسوله در داخل کشور (( درون شهری 12 الی24 ساعت ؛ ‌شهرستان ها 24 الی 48 ساعت؛و در خارج از کشور ((‌ با اولین پرواز 72 ساعت ،بعد از رسیدن به کشور مقصد ))‌ و در آخر نیز مدت زمان انجام کار، به ازای هر مرسوله ، 5 دقیقه بدون احتساب مدت سپری شده ی، در نوبت است.این سرویس نیز همانند سرویس پست سفارشی، شامل فرآیند انجام خدمت، و تکمیل مدارک و فرم‌های خدمت می باشد، که شامل راهنمایی هایی ، برای متقاضیان است.

با تشکر از همراهی شما عزیزان با مجله اینترنتی دلگرم:
بعد از خواندن تفاوت پست با تیپاکس و بهره بردن از این مقاله از شما خواهشمدیم اگر تفاوتی در این مقاله گفته نشده آن را در انتهای همین مقاله قسمت کامنت ها برای ما ارسال نمایید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *