مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت اصلی قهوه لاته و کاپوچینو چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کاپوچینو چیست؟

شاید اگر بخواهیم معروف ترین نوشیدنی اسپرسو را معرفی کنیم، اولین گزینه ای که به ذهن می رسد کاپوچینو است و تنها نوشیدنی که از این نظر می تواند با آن برابری کند لاته باشد.
کاپوچینو یک نوشیدنی سنتی قهوه است که از یک لایه اسپرسو با دو لایه شیر تهیه می شود، اگرچه این خط می تواند از یک کافه به یک فروشگاه متفاوت باشد.

کافه تریا می تواند از یک لایه اسپرسو با یک لایه شیر آب پز و یک لایه کف شیر برای تهیه کاپوچینو استفاده کند یا می تواند از یک قسمت اسپرسو با 4 قسمت شیر ​​به اضافه یک قسمت کف شیر استفاده کند. طعم باریستا نیز به آنچه دوست دارید بستگی دارد.
اما متداول ترین روش تهیه کاپوچینو آخرین موردی بود که به آن اشاره کردیم که در اصل در یک فنجان 150 میلی لیتری ریخته می شود که درست مانند لاته از لاته آرت برای تزئین سطح نوشیدنی استفاده می کند.

تفاوت بین کاپوچینو و لاته

لاته چیست؟

لاته نوشیدنی است که بسیاری آن را کاپوچینوی عالی می نامند. البته اگر بخواهیم واقعیت را ببینیم، این افراد زیاد اشتباه نمی کنند، البته تاکید می کنم که خیلی هم اشتباه نیست.
شاید اگر بگوییم اولین و مهمترین تفاوت کاپوچینو و لاته در نوع کف شیر است، در ابتدا واقعاً متوجه نمی شوید که چرا این سوال اینقدر مهم است؟

اصولا همانطور که گفتیم داخل کاپوچینو از شیر آب پز و کف شیر استفاده می کنیم در حالی که با لاته فرق می کند و میکروفوم جایگزین فوم می شود.
تفاوت این است که میکروفوم یک نسخه ظریف و متراکم از فوم شیر است. شیر بسیار خوب گازدار است و حباب های هوا بسیار ریز است که باعث می شود نوعی مایع خامه ای باشد که روی شیر جوشیده قرار می گیرد.

این همچنین باعث می شود که کرم اسپرسو بهتر با شیر ترکیب شود و لاته آرت حاصل بسیار بهتر و دقیق تر شود.
تفاوت بین کاپوچینو و لاته تنها مشکل نیست، نسبت معمول اسپرسو به شیر برای لاته 1 به 7 است که نتیجه آن یک لیوان اسپرسو و نصف دیگر نسبت شیر ​​جوشیده و نصف میکروفوم است.
نسخه اصلی و حرفه ای را به شما معرفی می کنیم که در دنیا رایج است اما باریستاهای مختلف می توانند آن را به سلیقه خود تغییر دهند.

بیشتر بخوانید  آشنایی کامل با تاریخچه روز جهانی مبارزه با کار کودکان

  تفاوت بین قهوه کاپوچینو و لاته چیست؟

قهوه موکا

موکا یک نوشیدنی اسپرسویی است که حداقل در مقایسه با کاپوچینو و لاته کمتر شناخته شده است، در این نوشیدنی نیز برای تهیه اسپرسو و شیر آب پز با کف شیر اما به شکلی دیگر استفاده می شود و همچنین سس شکلاتی است. یکی از مواد اصلی است. در اصل، این قهوه (صدها ساله) از دانه هایی تهیه می شد که از طریق بندر موکا در یمن مبادله می شد. که محل اصلی داد و ستد اعراب بود و قهوه یکی از عمده ترین محصولات صادراتی آنها بود.

همچنین گفته می شود قهوه ای که در آنجا سرو می شود طعم خاصی از شکلات داشت، در واقع دانه های قهوه نوعی عربیکا بود که طعمی شبیه دانه های کاکائو داشت. نسبت ایده آل برای 1 قسمت آرد اسپرسو، 1 قسمت سس شکلات و 1 قسمت شیر ​​آب پز است، با یک لایه بسیار نازک کف شیر روی آن.

وقتی در مورد تفاوت کاپوچینو و قهوه با آرد صحبت می کنیم، یکی از موارد این است که در دو نوشیدنی قبلی انعطاف بیشتری داشتید، اما در مورد آرد بهتر است رابطه ای را که در بالا به شما گفتیم رعایت کنید تا بتوانید درست کنید. بهترین قهوه شکلاتی

در این نوشیدنی به دلیل استفاده کمتر از کاپوچینو و شیر لاته; طعم اسپرسو بارزتر است که به دلیل سازگاری طعم شکلاتی با آن باعث می شود قهوه ای با طعمی متفاوت و جذاب را تجربه کنید.قهوه موکا نوشیدنی کوچکی است حتی اگر کاملاً رعایت نشود معمولاً همینطور است.

  تفاوت قهوه کاپوچینو و لاته

تفاوت بین کاپوچینو و لاته

سعی می کنیم به تفاوت کاپوچینو و لاته که بسته به ذائقه افراد مختلف متفاوت است اشاره کنیم تا بگوییم کدام یک از 3 مورد بالا برای نوشیدنی شما مناسب تر است قطعا اشتباه است. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را با توجه به سلیقه خود و آنچه دوست دارید انتخاب کنید و از نوشیدنی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید  لیست مهد کودک های قم به همراه آدرس و تلفن

باید بخوانید:

اگر طعم شیر و خامه ای را ترجیح می دهید، لاته قطعا انتخاب مورد علاقه شما و چیزی است که باید به دنبال آن باشید.
در واقع بین کاپوچینو و لاته وقتی گزینه دوم را انتخاب می کنید به دنبال آرامش و لذت بیشتر هستید اما اگر به دنبال چیزی مثل بیداری هستید نباید سراغ قهوه بروید.

البته، همیشه می توانید اسپرسو بیشتری به قهوه خود اضافه کنید، اما این نسبت درست این نوشیدنی را بسیار تغییر می دهد و چیزی نیست که ما در اینجا به دنبال آن باشیم.
این به این دلیل است که لاته ها حاوی میکروفوم هستند که آنها را خامه تر و مطمئناً خوشایندتر از قهوه شما می کند و برای این منظور حتماً باید کاپوچینو را ترجیح دهید اگرچه طعم بسیار خامه ای دارد. خودش ندارد، آخرین گزینه قهوه موکا است که فقط 30 درصد شیر نوشیدنی دارد.

اگر به دنبال طعم بهتر هستید کدام گزینه را انتخاب کنید؟

طعم می تواند جایی باشد که هیچکس نتواند تصمیم بگیرد زیرا نقش طعم بسیار عالی است، چه شیر گرم و خامه را با کمی قهوه انتخاب کنید و چه قهوه با لایه نازک شیر.وسوسه انگیزترین ترکیب شکلات و قهوه را انتخاب کنید.

موضوعی که در این زمینه افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، قطعا طعم فوق العاده شکلات است و تقریباً می توان گفت که اساساً قهوه موکا برنده این مسابقه است.
افزودن شیر به ترکیب شکلات و قهوه نه تنها از جذابیت آن نمی کاهد، بلکه از طعم خاکی و تلخی قهوه می کاهد و نوشیدنی شما را به یک نوشیدنی داغ کاکائویی تبدیل می کند که بسیار پرطرفدار است.

بهتر است یک کاپوچینو یا یک لاته

تفاوت کاپوچینو با دیره و آرد

اگر نگوییم کافئین دلیل اصلی رفتن بیشتر دوستداران قهوه به نوشیدن آن یا حداقل دلیل دوست داشتن آن بوده است، اشتباه نمی کنیم.
حال اگر در مقایسه کاپوچینو با لاته و موکا به دنبال کافئین هستید، باید گفت که هیچ کدام در این رقابت و مقایسه برنده نمی شوند، به این دلیل است که همگی با یک شات اسپرسو استاندارد تهیه شده اند. یعنی کافئین تقریباً یکسان است.

بیشتر بخوانید  شعب بانک ایران زمین در سنندج به همراه آدرس و تلفن

باید بخوانید:

تفاوت بین کاپوچینو و نسکافه چیست؟

تفاوت بین کاپوچینو و نسکافه چیست؟

تفاوت نسکافه و کاپوچینو در طرز تهیه و ترکیبات آن است. هر دو نسکافه و کاپوچینو از قهوه درست می شوند، اما کاپوچینو خامه و شیر بدون چربی بیشتری دارد.

اما اگر گاهی اتفاق می افتد که مردم فکر می کنند کافئین آرد بیشتری نسبت به دو مورد دیگر دارد، باید گفت که یا به دلیل کمبود شیر چنین احساسی دارید یا ممکن است باریستای متناسب با ذائقه شما این رابطه را دستکاری کرده باشد. یک موضوع سلیقه ای و ما بحث از اصول جهانی و ثابت است.

اگر فرد اقتصادی تری هستید که به اندازه نوشیدنی و اندازه آن فکر می کنید، لاته در این مورد برنده رقابت خواهد بود.
لاته بزرگترین نوشیدنی قهوه ای است که می توانید درست کنید، در حالی که کاپوچینو و آرد معمولاً در فنجان های 5 اونس / 150 میلی لیتر سرو می شوند، لاته معمولاً 8 اونس / 230 میلی لیتر است، در برخی موارد می تواند 10 اونس / 300 میلی لیتر باشد.
این قانون در تمام دنیا اعمال می شود و لاته بزرگتر و بزرگتر از کاپوچینو و موکا است.

همانطور که بارها گفته ایم این شما هستید که نوشیدنی متناسب با ویژگی های خود را انتخاب کنید.بیشتر افراد به سراغ کاپوچینو می روند و انتخاب می کنند پس می توانید ادعا کنید که محبوب ترین نوشیدنی است.این نوشیدنی جزو سه قهوه است اما یادتان باشد که بسیاری از افراد به دلیل ترس از اینکه از آن خوششان نیاید چیزهای جدید را امتحان نمی کنند و تاکید می کنیم که شاید دلیل محبوبیت بیشتر کاپوچینو همین باشد.من شخصاً آرد را به دلیل طعم فوق العاده ای که قهوه با شکلات دارد انتخاب می کنم. شما می توانید با من موافق باشید و شاید نه، اما این به شما بستگی دارد که یکی را که دوست دارید انتخاب کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *