مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاهم نامه همکاری قوه قضاییه و بورس برای پیشگیری از جرائم مالی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



تفاهم نامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان بورس با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اصغر جهانگیر معاون وزیر در ظهر امروز امضا شد. امور اجتماعی و پیشگیری از عدالت.

یادداشت تفاهم برای اقدام عملی

رئیس سازمان بورس پیش از انعقاد این تفاهم نامه گفت: با توجه به وسعت بازار سرمایه و مشارکت تقریباً 60 میلیونی ایرانیان در این بازار، شایسته است قبل از وقوع جرم در پیشگیری از آن تلاش کنیم. نباید فراموش کرد که اگر دامنه تخلف به هر نحوی زیر بازار سرمایه توسعه یابد، زمان زیادی از سازمان بورس و قوه قضاییه گرفته می شود.

مجید عشقی ادامه داد: از سال گذشته برنامه ریزی در تمامی ارکان سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده که تاکید اصلی آن بر اجرای فرآیند پیشگیری از تخلفات و تخلفات بورسی است.

وی با اشاره به جلسه قبلی قوه قضائیه و سازمان بورس گفت: در این مدت موضوع قیمت تمام شده معامله گران و اصلاحات ساختاری مربوط به نوسانات مطرح شد. اصلاح و تقویت ناظران سلامت بازار نیز در دستور کار است و از ظرفیت گزارش دهی مردمی استفاده می کنیم.

عشقی در قسمت دوم سخنان خود به موضوع اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون پیش نویسی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست تهیه است که به نظر می رسد نیاز به اصلاح داشته باشد. . «همانطور که پیداست، قانونگذاران در مورد تصویب قوانین متناسب با جرم و مجازات ملاحظاتی دارند؛ این رویکرد باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید  چرا برخی از داروها کمیاب هستند؟

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی به اطلاع عموم می رسد و امکان تصویب آن وجود دارد و باید از قبل تدابیری برای رفع نیاز بازار سرمایه اندیشیده شود.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای جلب و حفظ اعتماد مردم به کار بسته ایم. در این خصوص اقدامات مناسبی در روابط عمومی سازمان بورس انجام شده است.

عشقی در پایان خاطرنشان کرد: من تضمین می کنم که این تفاهم نامه یک تفاهم ساده باقی نخواهد ماند و در آینده ای نه چندان دور شاهد نتایج ملموس و ملموسی خواهیم بود.

سهام فایل مهندسی معکوس

پس از این معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: گرچه راه های جدید سرمایه گذاری فرصت های بهتر و بیشتری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند اما در عین حال می تواند تهدیداتی نیز داشته باشد.

اصغر جهانگیر گفت: بخشی از سهامداران به دلیل فقر آموزشی می توانند اسیر سودجویان شوند و برای جلوگیری از این حوادث باید آموزش های لازم در قالب های مختلف محتوایی ارائه شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد انجام مهندسی معکوس در رابطه با پرونده های حقوقی بورس است و از این طریق با کشف نحوه تخلف، آموزش های لازم به سهامداران در راستای پیشگیری از وقوع جرم برگزار می شود. “

اهداف تفاهم نامه

چهار هدف برای این یادداشت تفاهم مشخص شده است که عبارتند از:

1. ارتقاء دانش عمومی حقوقی و مالی سرمایه گذاران

2. شناسایی زمینه های فساد و کشف جرائم و تخلفات در حوزه بازار سرمایه.

بیشتر بخوانید  ششمین روز بازی های المپیک 2020 توکیو شکست ناامیدکننده والیبال ایران مقابل کانادا

3. ارائه راهکارهای پیشگیرانه مناسب برای کاهش و پیشگیری از جرایم و تخلفات در حوزه بازار سرمایه.

4. ارتقای سلامت فضای کسب و کار بازار سرمایه

همچنین در قسمت مربوطه این تفاهم نامه، چهار محور اصلی به شرح زیر مشخص شده است:

1. همکاری و تعامل سازمان و معاونت در جهت حمایت از بازار سرمایه کشور

2. همکاری در ارتقای دانش حقوقی و مالی عمومی

3. همکاری برای شفافیت در حوزه بازار سرمایه به منظور جلب اعتماد عمومی

4. همکاری مشترک در چارچوب پیشگیری اجتماعی، موقعیتی، امنیتی، قانونی و قضایی از جرائم مرتبط با بازار سرمایه.

مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضا سه سال است و در صورت تمایل طرفین قابل تمدید می باشد.

رویا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *