تفاهم‌نامه تامین اعتبار طرح فاضلاب آبادان امضا شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم انعقاد تفاهمنامه میان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و یک بانک ایرانی شامگاه یک شنبه به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال در سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در این آئین درباره امضای این تفاهم نامه گفت‌: با تأمین اعتبار اجرای این پروژه ۱۰ ایستگاه پمپاژ و ۱۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در مدت سه سال در شهر آبادان اجرا می‌شود.

محمدرضا کرمی نژاد ادامه داد: در نتیجه اجرای این تفاهم نامه پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب آبادان از ۶۰ درصد به ۷۵ درصد و بهره مندی آن از ۷۵ به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان آبادان در حوزه فاضلاب اشاره کرد و گفت: در شهر آبادان تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای شبکه فاضلاب شده است که این طرح پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

کرمی نژاد ادامه داد: تاکنون ۱۹ ایستگاه پمپاژ و ۷۲۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در آبادان احداث شده است و باید ۲۴ ایستگاه پمپاژ و ۳۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب دیگر در این شهرستان اجرا شود.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، برای تکمیل شبکه فاضلاب در آبادان نیاز به هفت هزار میلیارد اعتبار است.

کرمی نژاد در ادامه به دیگر پروژه‌های اجرا شده در قالب ماده ۵۶ اشاره کرد و گفت: هشت پروژه ماده ۵۶ در شهرهای خرمشهر، شادگان، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، مسجدسلیمان و دشت‌آزادگان وجود دارد که برای اجرای آنها ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تعریف و مصوب شده است.

بیشتر بخوانید  صعود چشمگیر قیمت ۲۰۷ در بازار آزاد؛ دلار کار خودش را کرد + جدول

وی همچنین به پیشرفت پروژه‌های احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه مدرن آبادان با ظرفیت ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز با چهار تصفیه خانه دیگر در شهرهای خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) با ۴۶ میلیون یورو با پیشرفت ۸۲ درصد در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید