مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تغییر مهم افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی / محاسبه افزایش حقوق از فروردین 1401.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از مهر؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تسویه بدهی 88 هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و گفت: افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از اول فروردین 1401 محاسبه می شود.

میرهاشم موسوی در گفت و گوی تلویزیونی افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد اجتماعی و اقتصادی در سه حوزه درمان، بیمه و سرمایه گذاری با رویکرد عدالت اجتماعی فعالیت می کند.

وی با اشاره به پایداری منابع تصریح کرد: یکی از موارد مهم در این صندوق اصل پایداری منابع است. تعهدات این سازمان شامل توسعه کمی و کیفی خدمات، پرداخت مستمری، بیمه بیکاری و … است و این مولفه ها به پایداری منابع مربوط می شود.

موسوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از سال 94 تا 1400 90 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار بود و با این وجود تعهدات سازمان از جمله پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان انجام شد و دولت 88 هزار میلیارد تومان تسویه کرد. این بدهی

وی در خصوص رقم بدهی کشور به تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: بر اساس حسابرسی سال 1397، دولت بیش از 350 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که در این زمینه اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت. نوع بودجه و از 90 میلیارد بودجه مصوب شورای اسلامی، 75 هزار میلیارد تومان به صورت سهام و نزدیک به 7 میلیارد در قالب اوراق خزانه پرداخت شد، در حالی که در واقع 82 میلیارد تومان پرداخت شد. این بودجه 90 هزار میلیارد تومانی به سازمان بیمه اجتماعی پرداخت شد.

موسوی تاکید کرد: همچنین برخلاف گذشته (زمانی که تعدادی از شرکت های زیان ده به این سازمان واگذار شد)، با تلاش دولت سیزدهم تعدادی از شرکت های ارزشمند با بازدهی مطلوب به بیمه های اجتماعی واگذار شد. امسال نیز 90 تلاش در بودجه این سازمان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید  وزارت بهداشت واکسن جدید برای نوبت سوم را تایید کرد

وی افزود: امروز سازمان تامین اجتماعی با 45 میلیون نفر در کشور (4 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر و…) ارتباط دارد که خدمات درمانی ارائه می کنند.

موسوی بیان کرد: امروز درمان مستقیم (سرپایی، سرپایی و…) برای بیمه شدگان در کشور 100 درصد رایگان است و بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه در مراکز بیمه اجتماعی غیرحزبی دریافت می شود. در مراکز درمانی سازمان های طرف قرارداد 90 درصد هزینه ها بر عهده بیمه و 10 درصد بر عهده بیمه گذار است.

در ادامه با تشکر از شورای اسلامی، بیمه نامه های عمومی اجتماعی ابلاغی مدیریت از مهم ترین موارد در این سازمان است و گفت: این بیمه نامه ها نقش اساسی در انسجام و توالی تعهدات این نهاد بیمه ای دارد.

دولت 5 تلاش برای بیماران خاص اختصاص می دهد
مدیرعامل سازمان بیمه گر درباره بیماران خاص نیز یادآور شد: حمایت از این بیماران و بیمه داروهای این حوزه نیز مصوبه شورای عالی بیمه است و خدمات در بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف های قرارداد این سازمان 100 درصد است. رایگان. همچنین دولت 5 هزار میلیارد تومان وام برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داد و بیش از 40 نوع دارو در این حوزه تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گفته وی، پرداخت هزینه توسط بیماران در مراکز درمانی و سپس وصول بیمه های اجتماعی مربوط به مراکز خارج از قرارداد است.

موسوی همچنین بر برنامه درور تاکید کرد: در این راستا با تلاش همکاران، تسویه حساب با داروخانه ها تا پایان سال تکمیل و تا پایان خرداد ماه سال جاری در روزهای آینده تسویه خواهد شد. پرداخت های الکترونیکی هر ماه توسط تامین اجتماعی انجام می شود و تاخیرهای زیادی در پرداخت های غیرالکترونیکی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید  جنایت فجیع در شیراز/ مرد 40 ساله و همه اعضای خانواده اش را کشت!

وی افزود: امروز نسخه الکترونیکی به عنوان مبنای فایل الکترونیکی مدیریت هزینه و دستیابی به رویکرد سلامت محور بیش از 90 درصد پیاده سازی شده است.

9 هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی

وی به طرح بیمه خدمات ناباروری اشاره کرد و گفت: در این مدت خدمات ناباروری نیز تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفت و امروز از بیش از 3 میلیون زوج نابارور در سراسر کشور 9 هزار نفر و تمامی زوج ها از این خدمات استفاده کردند. بیمه هستند فرصت

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کمک های مردمی در حوزه درمان باید به حداقل برسد و در حال حاضر عمده داروهای بیماران خاص تحت پوشش بیمه های اجتماعی است.

محاسبه افزایش حقوق از فروردین 1401
موسوی با تشکر از رئیس جمهور گفت: در این دولت افزایش 38 درصدی سایر مقاطع ثابت و همچنین افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد مصوب شد. نقش مهمی در زندگی این جمعیت داشت و مقررات جدید از شهریور اعمال می شود.

وی افزود: این افزایش حقوق جزو تعهدات سازمان است و تا شهریور ماه پرداخت می شود. یعنی این افزایش پرداختی از اول فروردین 1401 محاسبه و با دریافت سهام دولتی در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سانسه در پایان یادآور شد: امسال یک میلیون بیمه شده جدید تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند و در ماه های اخیر 240 هزار نفر از طریق بیمه زنان خانه دار و بیمه اجتماعی دانشجویان و جمعیت تحت پوشش استخدام شده اند. بعد از انقلاب اسلامی از صندوق های بیمه به 73 درصد کل کشور رسید.

بیشتر بخوانید  بروز پیک ششم کرونا محتمل است / علائم ابتلا به کرونا در شرایط فعلی چیست؟ -

<п>اعلامیه تغییر مهم افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی / محاسبه افزایش حقوق از فروردین 1401. اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *