مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ | حذف عمومی ها از کنکور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در کنکور سال آینده سوالات عمومی از کنکور حذف می شود، گفت: بر اساس قانون جدید داوطلب می تواند دو بار در سال در کنکور شرکت کند و نتیجه کسب شده حداکثر تا دو نفر اعتبار دارد. سال ها.” “

دکتر عبدالرسول پورعباس در تشریح اعمال قانون جدید سنجش و پذیرش در دانشگاه ها از سال 1402 گفت: بحث تغییرات کنکور از سال 1384 مطرح شد و از آن زمان لغو کنکور مطرح شده است. این موضوع در سال های بعد به ویژه در سال 1395 بازطراحی شد و در نهایت تصمیم به تغییر و تکمیل سیاست سنجش و ثبت نام در دانشگاه ها گرفتیم که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: قوانینی که در زمینه ثبت نام در دانشکده ها و برگزاری کنکور به تصویب رسید، متکی بر امکان وزارت آموزش و پرورش در زمینه سوابق تحصیلی برای برگزاری آزمون استاندارد ملی و سراسری بود.

پورعباس تاکید کرد: در کنکور سال آینده اولا دروس عمومی نخواهیم داشت و تمامی سوالات درس عمومی از کنکور حذف می شود و رسیدگی به آنها به سوابق تحصیلی دانش آموزان منتقل می شود. در طی سالهای 1402-1405 بررسی و اعمال شد. همچنین از سال آینده آزمون ورودی دوره های اختصاصی دو بار در سال برگزار می شود و نتایج و امتیاز داوطلبان در این آزمون تا دو سال اعتبار دارد.

به گفته وی، یکی از راه های ثبت نام در دانشگاه ها تنها بر اساس سوابق تحصیلی بر اساس معدل دانشجویان است و هم اکنون حدود 85 تا 86 درصد ظرفیت دانشگاه را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید  مخبر: هزینه‌های درمانی و توانبخشی مبتلایان اتیسم را کاهش می‌دهیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: پذیرش داوطلبان بر اساس آزمون استاندارد و سوابق تحصیلی از سال آینده حدود 15 درصد ظرفیت دانشگاه را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه از سال آینده هر داوطلب برای ثبت نام در دانشگاه ها می تواند در دو آزمون سراسری شرکت کند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که نمره این آزمون ها تا دو سال اعتبار دارد، بر این اساس می تواند برای ثبت نام در دانشگاه ها و البته سنجش تصمیم گیری کند. آنچه داوطلب در آزمون کسب می کند، با تأثیر سوابق تحصیلی داوطلب ترکیب می شود و در پایان به داوطلب هنگام پذیرش داوطلب، نمره کل داده می شود.

این را معاون وزیر علوم به عنوان مهمان در برنامه تلویزیونی بیان کرد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده قطعی خواهد بودگفت: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور امسال نیز مثبت است یعنی اگر داوطلبی در کنکور نتیجه خوبی کسب کند معدل او پایین است و سوابق تحصیلی او چیزی از رتبه کنکور کم نمی کند. ، اما اگر معدل بالا باشد می تواند همینطور باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *