تغییرات در روند بازارهای سنتی سرمایه / سودآورترین بازار ایران در ماه جولای مشخص شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینبرخی از کارشناسان با استناد به معاملات بازار سرمایه معتقدند که سایه ضررهای بورس در تهران کاهش یافته و از بحران در این بازار استراتژیک کاسته شده است.

بازگشت رونق بازار سرمایه البته برخی را بر آن داشته تا از بازگشت انتظارات تورمی به اقتصاد ، قیمت های خود را به شدت افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

صنعت ساختمان در رکود اقتصادی / قیمت ساخت و ساز در هر متر مربع واحد مسکونی چقدر است؟

مصطفی صفری معتقد است که بورس روند صعودی خود را از سر گرفته است اما نکته مهم این است که با این روند صعودی نباید منتظر شکسته شدن رکوردها و رشد شدید بازار سرمایه باشیم. از سوی دیگر ، نوید کندوزی ، اقتصاددان ، گفت: “بورس اوراق بهادار اکنون در معاملات خود در مسیر درستی حرکت می کند. مشکل فعلی بسیاری از سرمایه گذاران بورس مقایسه معاملات امروز در این بازار با روند سال گذشته است.”

وی خواستار تغییر طرز فکر برای ایجاد تعادل در معاملات بازار سرمایه شد و به ایرنا گفت: بهتر است سهامداران برای همیشه این نکته را در سرمایه گذاری های خود داشته باشند ، زیرا سال معاملات بورس ممکن است هرگز تکرار نشود.

کندوزی ادامه داد: سهامدارانی که این موضوع را سرلوحه سرمایه گذاری های خود در بازار قرار می دهند ، می فهمند که بورس اکنون در مسیر درست حرکت می کند و روند آن به هیچ وجه غیر عادی نیست.

بررسی بازده بازار نشان می دهد که بورس اوراق بهادار با فاصله قابل توجهی از سایر بازارها ، در ژوئیه 1400 رشد 12 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید  مطمئنم تا حالا اسم آش گوشواره تبریز به گوشت نخورده! | طرز تهیه آش گوشواره تبریز +ویدئو

این تفاوت چندین برابر با رشد همه بازارهای سرمایه در ایران متفاوت است. نکته این است که پس از مدت ها ، همه بازارهای ایران دوباره مثبت شده اند و این نگرانی ها را در مورد بازگشت تورم به اقتصاد ایجاد کرده است.

بازار ارز

سودآوری یورو بالاتر از دلار است

بازار ارز طی ماه های اخیر نوسان قابل توجهی داشته است. در حالی که انتظارات بر اساس قیمت های پایین تر در بازار ارز بود ، اما در روند قیمت ها در این بازار افزایش یافت و حتی دلار به آستانه 25000 تن رسید.

سرانجام ، یک قدم به پایین کانال 24000 تنی برگشت و بازگشت به آن بازار در محدوده دو درصد در ماه جولای گزارش شد. با این وجود موج خرید ارز از صرافی بانکی با استفاده از کارت ملی افزایش یافته است. تاجران دو دلیل برای رشد تجارت می بینند. از یک طرف پس انداز خود را به دلار پس انداز کنید تا از تورم در امان بمانید و از طرف دیگر از اختلاف ارز بین بازار آزاد و بورس ملی استفاده کنید.

بازده قیمت یورو در بازار در مدت مشابه بیشتر از دلار و در محدوده سه درصد تخمین زده می شود.

وضعیت طلا چگونه است؟

بازار طلا ، یکی دیگر از بازارهای سنتی سرمایه گذاری در ایران ، با نوسانات دلار چندین فراز و نشیب را تجربه کرده است. قیمت طلا در بازار ایران البته جدا از قیمت دلار تحت تأثیر قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز وجود دارد و سقوط و افزایش قیمت های بازار زمینه های نوسان قیمت طلا را فراهم کرده است. . قیمت سکه تمام بهار آزادی از سفارش سال 1590 است و آخرین تعطیلات زمینه ساز ثبات قیمت طلا در بازار است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار حدود یک میلیون و 50 هزار تن است.

بیشتر بخوانید  جوان‌ترین و مسن‌ترین وزرای پزشکیان + تصاویر

اگرچه قیمت طلا نیز به دلیل نوسانات نرخ دلار افزایش یافت ، اما با افزایش 1.7 درصدی هر گرم طلای 18 عیار و 1.8 درصدی سکه امامی ، کمترین بازدهی توسط سرمایه گذاران این بازارها حاصل شد.

وقتی خانه راکد است

گزارش ها حاکی از آن است که بازار مسکن در یک رکود شدید به سر می برد ، اما صدای تورم به گوش می رسد. افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت در آینده است. اگرچه بازار خودرو نیز دچار رکود اقتصادی است اما وی از افزایش قیمت در ماه جولای استقبال کرد.

223223

دیدگاهتان را بنویسید