تغذیه غدیر توسط کارمندان رضوی / پخت و توزیع یک میلیون غذای مقدس رضوی در سراسر کشور – اخبار خراسان رضوی – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب مشهد مقدسمعاون آستان قدس در مورد فلسفه این نهضت گفت: عید غدیر بزرگترین عید شیعه در جهان است و جشن آن مورد تأکید رهبران دینی ما قرار گرفت.

مالک رحمتی افزود: در مورد جایگاه و اهمیت عید غدیر ، همین بس که رهبر معظم انقلاب این عید را “عید الله اکبر” خواندند و زنده نگه داشتن آن را حفظ اسلام توصیف کردند.

سنت حسنه خوردن غدیر

معاون ستاد آستان قدس گفت: یکی از سنت های خوب عید سعید غدیر تغذیه م theمنان و نیازمندان است که همه بزرگان و ائمه اطهار (ع) از جمله سخنان نورانی امام رضا (ع) که گفته اند ذکر کرده اند. گفت: “” کسی که م belمن را در روز غدیر تغذیه کند ، مانند کسی است که به تمام پیامبران و صالحان غذا می دهد. “

یک میلیون ظرف را در سراسر کشور تهیه و توزیع کنید

رحمتی افزود: بر این اساس آستان قدس رضوی با برپایی این عید سعادت ، جلب مشارکت مردم و برپایی موکب تغذیه گدیر سعی در احیای این سنت حسنه داشت.

وی ادامه داد: همزمان با عید سعید قربان با مشارکت حرم مطهر و بنیاد کرامت رضوی ، خیران و مراکز خدماتی رضوی و با اعتبار از محل نذورات ، یک میلیون سفره مقدس رضوی تهیه و در سراسر کشور توزیع شد. .

توزیع غذای مقدس ، از مشهد به خوزستان

معاون آستان قدس افزود: از این تعداد 170 هزار پرس غذاخوری در مشهد مقدس ، 125 هزار پرس غذا در خوزستان ، 200 هزار پرس غذا در تهران ، 175 هزار پرس در خراسان شمالی و بیشتر تهیه و توزیع شد. از دیگر طرفداران امام رئوف در سایر شهرها نیز باید مورد توجه سفره مبارک رضوی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید  افزایش مصرف آب در مشهد

وی ادامه داد: با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده از سوی بنیاد کرامت رضوی ، امروز شهرهای آبادان ، شادگان ، اهواز ، شوشتر ، کارون ، هویزه ، سوسنگرد ، هورامشهر ، دسفول ، گتوند ، مسجد سلیمان و شعیبیه به ویژه غذای متبرک توسط مبارک فواید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید