تعیین نرخ مالیات سود سرمایه 35٪ در معاملات کمتر از یک سال – اخبار اقتصادی ایران – اخبار اقتصادی تسنیم


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس تسنیماحسان خاندوزی ، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در پایان بررسی قانون مالیات بر درآمد سرمایه گفت: “ترجیح ما در کمیسیون اقتصادی مجلس این بود که امروز در مورد نهایی شدن مالیات بر درآمد صحبت کردیم حساب ، اما در سطوح بالاتر در دولت اتفاق افتاد که این اتفاق نیفتاد.

اما طرح های موجود یکی یکی با کمک سازمان مالیاتی و نظرات مرکز تحقیقات مجلس و سایر دوستان به این مرحله رسیده است. در حال حاضر چهار طرح در مالیات بر سود سرمایه وجود دارد ، اما موارد استثنائی مانند معافیت خانوارها و اتومبیل برای اعضای خانوار وجود دارد.

میزان سود سرمایه در این طرح به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول درآمدی است که مربوط به معاملات کمتر از یک سال است ، درصد آن برای دارایی های مختلف به طور متوسط ​​35٪ است.

اظهارات الکترونیکی برای دارایی های طلا و ارز استفاده می شود. برای جلوگیری از دور زدن قانون ، اشخاص حقوقی در این طرح گنجانده شده اند.

اجرای صحیح این طرح مستلزم تفکیک حسابهای تجاری و غیرتجاری افراد است و در نهایت پوشه مالیات Modi را پر می کند. ما معتقدیم که اجرای این مصوبه می تواند بستر مناسبی برای اعمال مالیات بر درآمد فراهم کند و کشوری که نتواند این مصوبه را اجرا کند نمی تواند مالیات را اعمال کند.

وی در مورد شمول بازارها گفت: در حال حاضر ما نتوانسته ایم این طرح را در همه بازارها بگنجانیم و موضوع سهام در این قانون دیده نمی شود كه البته ممكن است در آینده اصلاح شود تا همه بازارهای مالی ”

بیشتر بخوانید  لیست قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار و کاخانه منتشر شد+ جدول

نظر ما این است که این قانون اصلاً باید عملکرد نظارتی داشته باشد. ما در حال حاضر در بازارهای مالی دچار هرج و مرج هستیم ، بنابراین باید در اجرای این طرح سخت گیری کنیم. سپس با ثبات بازارهای مالی می توان نرخ مالیات بر سود سرمایه را کاهش داد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید