مجتبی رمضانی فورمن تعمیرات نواحی فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو اطلاعرسانی ناحیه نورد گرم در خصوص جرقهزنی و ایجاد آرک در موتورDC-4410KW)R1B) واحد رافینگ و پس از حضور چندباره متخصصان کارگاه برق و پیمانکاران تعمیرگاه مرکزی در محل و انجام بررسیهای کارشناسی و برگزاری جلسات هماهنگی متعدد با نفرات مرتبط واحد رافینگ، مشکل ناشی از ناهمواری سطح کلکتور آرمیچر موتور تشخیص داده شد.
وی در تشریح اقدامات بعدی برای حل این مشکل گفت: مقرر شد در شاتدان سالانه ناحیه نورد گرم آرمیچر مذکور با یدک موجود تعویض و آرمیچر معیوب تعمیر شود. بنابراین در ابتدای شهریورماه عملیات تعویض آرمیچر 4410 کیلوواتی رافینگ با برداشتن نیمه استاتور بالا، خارج کردن آرمیچر معیوب، مونتاژ آرمیچر جدید و نیمه استاتور بالایی، تست و راهاندازی اولیه و در نهایت بستن متعلقات و کاور رویی موتور توسط نفرات شرکت پیمانکار با همکاری نفرات کارگاه برق تعمیرگاه مرکزی و نفرات واحد رافینگ تنها در مدتزمان 3 روز و برای نخستین بار در فولاد مبارکه انجام شد و این موتور به ناحیه نورد گرم تحویل گردید.
بنابر اظهارات مجتبی رمضانی آرمیچر معیوب نیز جهت انجام تعمیرات اساسی شامل مراحل سنگزنی و شیارتراشی کلکتور به کارگاه برق انتقال داده شد.
فورمن تعمیرات نواحی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه موتور R1 واحد رافینگ بزرگترین موتور DC فولاد مبارکه است و آمادهبهکاری آن در ناحیه نورد گرم و همچنین فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است، در بخش پایانی سخنان خود از حمایتها و همکاریهای مدیریت تعمیرگاه مرکزی، رئیس کارگاه برق و تلاش شبانهروزی همکاران کارگاه برق، قسمت رافینگ نورد گرم و همکاران شاغل در شرکت پیمانکاری ذیربط تقدیر و تشکر کرد.
روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه