تعهد پرداخت معوقه مستمری بگیران چقدر خواهد بود؟


به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، پس از گذشت 5 ماه از افزایش حداقل دستمزد مستمری بگیران، مشخص شد تاکنون 5 سطح دستمزد به مستمری بگیران پرداخت شده است که بر اساس تصمیمات سال گذشته مربوط به سال 1401 است. .

همانطور که تاکنون اعلام شده، احکام جدید مستمری بگیران باید در شهریورماه به تصویب برسد و به این ترتیب مستمری بگیران سایر مقاطع با افزایش 38 درصدی مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان دریافت می کنند و حقوق شهریور خود را دریافت می کنند.

اما سوالی که در این بین مطرح می شود این است که تکلیف معوقات بازنشستگان چه می شود.

پیش از این، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص معوقات مستمری بگیران اعلام کرده بود: با توجه به نظارت ویژه رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین نامه جدید مستمری مستمری بگیران در مورد دکتری طبق ماده 96 قانون و آیین نامه بیمه اجتماعی در شهریورماه به تصویب شورای عالی کار می رسد و براساس تصمیمات جدید، دستمزد این عزیزان پرداخت می شود. همچنین نحوه تامین وجوه، نحوه و زمان پرداخت مابه التفاوت ماه های قبل با همکاری کانون های بازنشستگی متعاقبا اعلام خواهد شد.

معوقات به تدریج پرداخت می شود

در همین حال حسن صادقی دبیرکل اتاق بازرگانی از پرداخت تدریجی معوقات پنج ماهه امسال خبر داد. طبق عرف و روال سازمان هر ماه بخشی از مطالبات مستمری بگیران واریز می شود و تا پایان سال مطالبات به صفر می رسد.

به گفته وی معوقات ناشی از افزایش 10 درصدی ظرف دو تا سه ماه پرداخت شد و اکنون احتمالا هر ماه بخشی از معوقات به مستمری بگیران پرداخت می شود. معوقات فروردین ماه به احتمال زیاد در مهر، آبان، اردیبهشت، خرداد و آذر واریز می شود و به همین ترتیب تا پنج ماه بعد از شهریور ماه معوقات مستمری بگیران پرداخت می شود و به صفر می رسد.

بیشتر بخوانید  هشدار؛ جگر خام و نیم پز نخورید/ آخرین آمار تب کریمه کنگو منتشر شد

در همین حال، علی دهگانکیا، رئیس مرکز امور بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران روز گذشته در نشستی خبری در خصوص زمان پرداخت مابه التفاوت 38 درصد افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده های بیمه ای اعلام کرد: مقررات جدید برای بازنشستگان در شهریور ماه صادر می شود و دستمزدها براساس تغییر پرداخت جدید تعیین می شود. همچنین معوقات پنج ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) از مهرماه به تدریج بازپرداخت می شود.

در این میان هنوز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان پرداخت معوقات مستمری بگیران اظهارنظر رسمی نکرده است.

<п>اعلامیه تعهد پرداخت معوقه مستمری بگیران چقدر خواهد بود؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید