تعمیر و نگهداری بونسای


با سلام مجدد در سایت دیجی گاردن یا دیجیتال گاردن مطلب دیگری در مورد نگهداری بونسای برای شما دوستان عزیز می نویسم امیدوارم برای شما مفید باشد سوالی که خیلی ها از من می پرسند این است که آیا نگهداری بونسای سخت است؟ جواب: اگر برایتان مشکل نیست آبیاری یک روز در میان و هر 15 روز یکبار کود دهی کنید. و البته روزانه برگها را سمپاشی کنید.

تعمیر و نگهداری بونسای

سوال دیگری که اغلب پرسیده می شود این است: اگر بونسای را به خانه ببریم، او نمی میرد؟ پاسخ: اگر کم و بیش به او آب بدهید، او را زیر نور مستقیم خورشید، جلوی کولر، نزدیک بخاری یا در هوای سرد قرار دهید، حتماً می میرد.

از آنجایی که منشاء این گیاهان از کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند چین، تایلند و … می باشد، آب و هوای مناسب برای بونسای، گرم و مرطوب است، بنابراین بهتر است روزی یک یا دو بار روی برگ های بونسای سمپاشی شود. آن را مرطوب کنید، دمای اتاق نیز برای بونسای مناسب است. نور مستقیم خورشید، بوته های بونسای را می سوزاند. برای بونسای، نور غیر مستقیم یا نور پشت پرده در فاصله حداقل یک متری مناسب است. البته، برخی از گونه ها وجود دارد. برای استفاده در فضای باز، ما به معنای گونه های مسکونی است. برخی از گونه ها مانند نارون به نور نیاز دارند اما گونه های فیکوس به نور کم مقاوم هستند.

خاک بن سای معمولاً حفر شده، پیت ماس ​​و پرلیت است که رطوبت را حفظ می کند، بنابراین لازم نیست هر روز آن را آبیاری کنید. معمولاً بیش از 3 روز در میان نیست، در تابستان بیشتر و در زمستان کمتر. اگر برای آبیاری می روید مسافرت بگذارید به کسی بسپارید یا استفاده کنید (موجود در قسمت لوازم جانبی) از آبیاری زیاد خودداری کنید بهترین زمان برای آبیاری بن سای بعد از غروب آفتاب است زیرا آب تا فردا صبح تبخیر نمی شود و نور برگ ها را نمی سوزاند

بیشتر بخوانید  لیست داروخانه های شهرکرد + آدرس و تلفن

از آنجایی که خاک پیله خاکی خنثی است و مواد مغذی ندارد پس از مدتی گیاه با کمبود مواد مغذی مواجه شده و برگ های آن شروع به ریزش می کند، بنابراین برای تامین غذا باید کود داده شود. کود بونسای موجود در بازار ایران، کریستال و آهنی است که برای بامبو و برخی از گلها و گیاهان قابل استفاده است و هر 15 روز یکبار یک قاشق چایخوری در یک لیتر آب حل کرده و به گیاه بدهید. به خاطر داشته باشید که نباید دو کود را کنار هم قرار دهید، اگر از هر دو کود استفاده می کنید، تقریباً “.” یک هفته بین آنها فاصله بگذارید. آب حاوی کود را دور نریزید و دفعه بعد از آن استفاده کنید.

نکته مهم: حداقل 2 روز قبل از کود بنسای آبیاری نکنید تا گیاه شما تشنه شود و کود را بهتر جذب کند.
البته یک سری کود هم هست که به زودی در سایت باغ دیجیتال موجود می شود. از کودهای دیگر استفاده نکنید مگر با مشورت متخصص برخی از کودها بونسای را خشک می کنند.


دیدگاهتان را بنویسید