تعمیر و بازسازی کانالهای استان به طول 140 کیلومتر در برنامه امسال



ایسنا / خراسان جنوبی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در برنامه امسال تعمیرات و بازسازی کانالهای 140 کیلومتری استان داریم که با اختصاص اعتبارات لازم انجام می شود.

غلامرضا غوسی امروز چهارشنبه 30 تیر در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: امسال 40 میلیارد تن اعتبار ملی برای احیای کانال های کشور تصویب شده است و هنوز مدیریت وام ها و بحران های استانی نهایی نشده است.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: سال گذشته مرمت 94 قنات با اعتبارات ملی و استانی و با مشارکت نهادهایی مانند بنیاد برکت ، بنیاد علوی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی با وام 20 میلیارد تومانی تعمیر می شود و دیگران تعمیر می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مرمت برخی کانال های استان با مشارکت 15 درصد مالکان انجام شده و اقدامات نهادهای مختلف در این منطقه به ویژه در شهرهای مرزی قابل تقدیر است. .

وی افزود: خراسان جنوبی بیشترین کانال را در کشور دارد و متناسب با آن تعداد باید وام بیشتری بگیریم.

کوسی گفت: 6 هزار و 947 قنات با 209 میلیون متر مکعب تخلیه سالانه در خراسان جنوبی وجود دارد. “قنات ها سازه های پایدار و هوشمندی هستند که در طول آب و خشکسالی متعادل می شوند و آبهای زیرزمینی را به میزان و نحوه مدیریت مناسب تخلیه می کنند.

وی افزود: قنات های هوابین که تحت تأثیر بارندگی قرار گرفته اند به دلیل چندین سال خشکسالی عملکرد آنها را 30 تا 100 درصد کاهش داده است اما این دلیل نمی شود که آنها خشک شوند زیرا قنات های سه هزار ساله و جریان آب این ساختارهای تاریخی تحمل عوامل را نشان می دهند. “خشکسالی های اجباری و مداوم.

بیشتر بخوانید  اصلاحیه مصوبه ماموریت کارمندان در مناطق آزاد تجاری و صنعتی / تصویب تعدادی از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال خشکسالی بی سابقه در قنات هوابین 30 تا 100 درصد محصول را کاهش داده است.

وی گفت: “خشکسالی کانال ها هم تهدید است و هم فرصتی برای آنکه کانال های زیادی که به دلایلی از جمله به دلیل سهل انگاری صاحبان آن تخریب می شوند در حال ترمیم و بازسازی هستند و از طرف دیگر ساخت سازه های آبریز در بالادست برای ایجاد ثبات و نگهداری کانال در خشکسالی کمک کرده است ، که مهمترین اقدام برای بقای کانال است.

کوسی حفر کانال را بهترین روش برای استخراج آب در مناطق کویری می داند و می افزاید: در این سازه ها استخراج آب کاملاً بدون نیروی جاذبه و بدون انرژی است و حفظ کانال ها به معنای حفظ حیات منطقه و سکونتگاه های آن است. مراکز متزلزل خواهند شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید