تعطیلی پنج شنبه‌ها و نکاتی مهم از آن



آنچه دیگران می خوانند:

کاوه حدادپور معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری البرز امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج در خصوص طرح تعطیلی پنجشنبه ها اظهار داشت: این طرح همواره از سوی کارکنان و کارکنان اجرایی مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه تنها شهر تهران مشمول اجرای طرح شده است، افزود: به دلیل نزدیکی البرز به پایتخت و به دلیل همجواری و تشابه، این انتظار در استان ما در سال های اخیر افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد اجرای تعطیلی روزهای پنج شنبه در کرج بوده ایم که با تصمیم دیوان عدالت اداری این طرح مجدداً اجرا شد، افزود: در اجرای این طرح نظرات مراجعین و کارکنان در بخش ها باید در نظر گرفته شوند تا رضایت متقابل حاصل شود.

حدادپور با اشاره به ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری که صراحتاً ساعت کار کارکنان دولت را 44 ساعت اعلام کرده است، افزود: این ساعات کار باید در 6 روز در هفته تعیین شود و امکان داشتن آن در 5 روز وجود ندارد. مگر با مصوبه مجلس برای تغییر ساعت کار این اداره است.

وی با بیان اینکه استانداران و استاندار البرزا مکاتبات زیادی تهیه و به وزیر کشور ارسال کردند، گفت:

حدادپور با اشاره به اینکه ارزیابی بسیار دقیقی در سطح استان البرز و در سطح کشور انجام شد، ادامه داد: در این راستا موضوعاتی مانند خانواده، آرامش خاطر، خدمت رسانی، افزایش کارایی اداری کارکنان و ایجاد رضایتمندی و همچنین رضایت مشتری در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید  دفاع ارشد دانشجوی دانشگاه تهران بدون حجاب | واکنش وزارت علوم به دانشجوی بی حجاب

معاون استاندار البرز افزود: با این تفاسیر ساعات کار کارکنان در دستگاه های اجرایی با هدف تحقق شرایط ارائه خدمات به شهروندان در زمان کافی افزایش یافته است.

وی از تصویب قانون تغییر ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها خبر داد و یادآور شد: 2 روز تعطیل در هفته در 70 درصد کشورهای دنیا اعمال می شود.


دیدگاهتان را بنویسید