تعطیلی پروژه های عمرانی در قزوین به دلیل کمبود سیمان



ایسنا / قزوین رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکتهای ساختمانی و مونتاژی استان قزوین گفت: در هفته های اخیر به دلایل مختلف از جمله قطع مکرر برق و افزایش هزینه های تولید ، کارخانه ها تولید سیمان را کاهش داده اند. سیمان در حال بسته شدن است.

میثم صوفی نیاراکی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به مشکل کمبود سیمان اظهار داشت: در هفته های اخیر به دلایلی مانند قطع مکرر برق و افزایش هزینه های تولید ، اکثر کارخانه های سیمان تولید را کاهش داده و تعادل را بر هم زده اند. “بین عرضه و تقاضا.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیسه 50 کیلوگرم سیمان 30 هزار تن است در حالی که قیمت سیمان در بازار سیاه به بیش از 70 هزار تن رسیده است ، در حال حاضر سیمان از طریق بورس خرید و فروش می شود و مصرف کنندگان باید سیمان خریداری کنند “به طور متوسط ​​قیمت واقعی هر تن سیمان 520،000 تن است ، هر بسته سیمان 27000 تن است ، اما پس از جستجو و خرید تحویل داده نمی شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکتهای ساختمانی و مونتاژی استان قزوین تأکید کرد: در برخی موارد علی رغم پیش خرید و سپرده گذاری ، سیمان برای ما ارسال نمی شود و اکنون مشکل کمبود سیمان پروژه های عمرانی را بر دوش خود قرار داده است. در آستانه بسته شدن کامل.

وی یادآور شد: پیمانکاران پروژه های عمرانی استان به طور کلی سیمان خریداری می کنند و در حال حاضر در تهیه آن با مشکلات جدی روبرو هستند ، در حالی که کارخانه سیمان آبیک در استان قزوین فعالیت می کند ، کارخانه سیمان در استان های همسایه مانند البرز ، گیلان و زنجان فعالیت می کند. ما از استان قزوین در تهیه سیمان از استانهای همدان و گیلان با مشکل روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید  رئیسی باید یک سیستم عمومی برای نظارت بر کار دولت ایجاد کند - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

صوفی نیاراکی خاطرنشان کرد: همزمان با افزایش قیمت سیمان ، شاهد افزایش قیمت بتن آماده و آرماتور نیز هستیم ، به طوری که قیمت آرماتور به بالاترین سطح قیمتی در سالهای اخیر رسیده است ؛ این افزایش قیمت در نهایت منجر به افزایش هزینه پروژه های عمرانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورت ادامه روند فعلی ، پذیرش پیمانکاران در مناقصات کاهش یافته و پروژه های فعال فعلی تا مرز تعطیلی خارج می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید