تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران تا سال 1402



آنچه دیگران می خوانند:


گزارش کردن تو خبر: معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش نیمسال اول دانشجویان به صورت حضوری برگزار شد اما بر اساس بخشنامه مذکور تصمیم گرفتیم آموزش نیمسال دوم را تلفیق کنیم. به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

پس از اعلام معاونت آموزشی دانشگاه تهران مبنی بر مجازی سازی کلاس های درس دانشجویان این دانشگاه پس از تعطیلات نوروزی، تعدادی از دانشجویان در تماس هایی با ایسنا از این تصمیم دانشگاه ابراز نگرانی کردند.

اواخر مردادماه سال جاری شورای سیاسی آموزش ترکیبی دانشگاه تهران پس از دو سال تجربه در آموزش مجازی دانشجویان بخشنامه ای با عنوان دستورالعمل آموزش ترکیبی منتشر کرد که در این بخشنامه به آن اشاره شده است. بر اساس اسناد و مدارک قبلی، اسناد راهبردی، مأموریت‌های دانشگاه جدید با استفاده از تجربیات قبلی اعضای هیات علمی و دانشجویان و همچنین استفاده حداکثری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد شده در راستای حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی و در اجرای وظایف معاونت آموزشی دانشگاه، دستورالعمل آموزش ترکیبی دانشگاه تهران را تدوین و اجرا کرد. خواهد بود”.

طبق بخشنامه مذکور، کلاس ها در 4 هفته اول ترم به صورت مستقیم و بسته به نوع کلاس (نظری، نظری-عملی) در 12 هفته آینده حداقل 50 درصد کلاس ها برگزار می شود. . کلاس ها به صورت حضوری و حداکثر 50 درصد به صورت آنلاین برگزار می شود.

همچنین خاطرنشان شد نحوه برگزاری 12 هفته پایانی ترم پس از اعلام مدرس و موافقت گروه آموزشی ذیصلاح و معاون آموزشی دانشکده ها، مدارس، مراکز، مؤسسات و پردیس ها می باشد. جهت بازرسی و بررسی به معاونت آموزشی دانشگاه ارائه می شود.

بیشتر بخوانید  ایا مدارس قزوین فردا تعطیل است سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ – ایران چطور

دانشگاه تهران در این بخشنامه تاکید کرد که تدریس عملی مشمول این تدریس نمی شود و به صورت کاملا حضوری برگزار می شود و حداقل زمان برگزاری تدریس آنلاین در هفته برای هر واحد بر حسب نوع دوره خواهد بود. و با توجه به نظر استاد. به طوری که مدت زمان آموزش آنلاین برای هر درس در هفته حداقل 50 دقیقه باشد.

اگرچه طبق این بخشنامه کلاس های نیمسال اول دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران باید از ابتدای ترم جاری به صورت ترکیبی برگزار می شد، اما مسئولان دانشگاه ترم آخر دانشجویان را به طور کامل در – آن را بخشی از آموزش ترم دوم می دانند. آموزش باید به صورت مجازی یا الکترونیکی باشد.

به همین دلیل تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران با این برنامه دانشگاهی مخالفت کردند و از ایسنا خواستند تمامی کلاس ها را حضوری برگزار کند.

زهرا ر. دانشجوی ترم آخر رشته ادبیات دانشگاه تهران در این رابطه به ایسنا گفت: واقعیت این است که دانشگاه تهران هزینه اقامت در خوابگاه و خدمات آن را از همه دانشجویان دریافت کرده است اما با این تصمیم. دانشگاه برای مجازی سازی آموزش .دانشجویان امکان استفاده از خدمات خوابگاه دانشجویی و غیره را ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه با اعلام دانشگاه، فرض بر این است که تحصیل دانشجویان بدون دلیل منطقی و صحیح تا 18 اردیبهشت 1402 مجازی خواهد بود و فرصت استفاده از خوابگاه به دانشجویان داده نمی شود. “

یکی دیگر از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران که در رشته حقوق و علوم سیاسی تحصیل می کند، با انتقاد از تصمیم آموزشی مسئولان دانشگاه، افزود: کیفیت آموزش مجازی وحشتناک است، اما پس از شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی برگزار شد و برگزار شد. اعلام کرد که فقط دانشجویانی که در کارگاه شرکت کرده اند یا در آزمایشگاه چالش دارند.

بیشتر بخوانید  پنج سینماگر پیگیر سوء رفتار‌های جنسی بازیگران شدند

وی ادامه داد: متأسفانه تجربیات آموزش مجازی در سال های کرونا نشان داده است که کیفیت سیستم کلاس های مجازی و سرعت پایین اینترنت باعث افت کیفیت آموزش دانش آموزان می شود.

محمد ج. دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه تهران نیز تاکید کرد: وضعیت تحصیلی دانشجویان هرگز به این شکل مجازی سازی نشده است، اما در دهم سال 1401 که رئیس جمهور به طور ناگهانی دستور بازگشایی همه دانشگاه ها را صادر کرد، دانشجویان مجبور به بازگشایی دانشگاه ها شدند. حضور در کلاس های درس ، اما امسال به یکباره اعلام شد که به دلیل تعطیلات ماه مبارک رمضان و نوروز، تمرینات برای مدتی «مجازی» خواهد بود.

وی ادامه داد: دانش آموزان با مجازی سازی آموزش مشکل دارند. این تصمیم تنها در دانشگاه تهران و دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، شهید و غیره اجرا می‌شود. آنها برای حضور در دانش آموزان بعد از نوروز مشکلی ندارند. تعطیلات”.

در همین راستا، دکتر محمود کمرهای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، برنامه این دانشگاه را برای شروع آموزش ترکیبی دانشجویان دانشگاه تهران از نیمه دوم سال تحصیلی جاری عنوان کرد و اظهار کرد: در سال 1394، در سال 1385، در سال 1380 آغاز شد. پس از شیوع ویروس کرونا و مجازی سازی آموزش دانشجویی در دانشگاه ها، ساخت و سازهای نرم افزاری و سخت افزاری مناسب زیر برای ارائه آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران ارائه شده است و در این راستا تصمیم داریم از این بستر برای آموزش حتی دانشجویان استفاده کنیم. بعد از کرونا

وی در ادامه تصریح کرد: بخشنامه آموزش ترکیبی دانشجویان دانشگاه تهران در تابستان امسال ابلاغ شد و بر اساس این بخشنامه مقرر شد تحصیل دانشجویان از ترم اول به گونه ای باشد که 4 هفته اول کلاس ها در کلاس ها باشد. دانشگاه و 6 هفته از 12 هفته باقی مانده آموزش مجازی و 6 هفته آموزش حضوری.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ – ایران چطور

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش نیمسال اول دانشجویان به صورت حضوری برگزار شد اما بر اساس بخشنامه مذکور تصمیم گرفتیم آموزش نیمسال دوم را تلفیق کنیم. به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر کمره ای افزود: یکی دیگر از عواملی که ما را به اجرای آموزش ترکیبی در نیمه دوم سال سوق داد این بود که همه ساله پس از تعطیلات نوروزی اکثر کلاس ها خالی از دانش آموز بود و با توجه به اینکه دانش آموزان از سراسر کشور در دانشگاه تهران. آنها ممکن است در تهیه بلیط مشکل داشته باشند، بنابراین این دلیل دیگری برای تصمیم ما بود.

وی افزود: بر اساس بخشنامه جدید دانشگاه تهران، حضور هیات علمی در پایگاه وظیفه در تمامی روزهای کاری الزامی است.


دیدگاهتان را بنویسید