تعطیلی آخر هفته ها ۲ روز می شود !؟



آنچه دیگران می خوانند:


به منظور دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته، در ۱۴ آذرماه سال گذشته، دولت لایحه ای با عنوان «اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری» به مجلس فرستاد و این لایحه به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال شد. مجلس.

بر اساس این قانون، دولت به دنبال تعطیلی روزهای پنج‌شنبه بود، اما برخی از نمایندگان مجلس از جمله محسن پیرهادی، نماینده تهران، پیشنهاد تعطیلی روزهای شنبه را دادند.

اگر روز شنبه تعطیل باشد، یک روز از تعطیلات ما مطابق با الگوی جهانی است و زمانی که شنبه تعطیل است، ارتباطات تجاری ما با بازارهای جهانی تا 4 روز قطع نمی شود. یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: نگاه نمایندگان بیشتر به تعطیلی روزهای شنبه است.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد. با این حال، تصمیمی برای تعطیلی آن در روز پنجشنبه یا شنبه مشخص نشده است. مقرر شد پنجشنبه یا شنبه در جلسه بعدی کمیسیون اجتماعی تعطیل باشد.

تعطیلات آخر هفته

نایب رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیته اجتماعی، تمدید تعطیلات آخر هفته به دو روز تصویب شد. در کمیسیون اجتماعی از اتاق بازرگانی و صنعت خواستیم که منطق علمی و استدلال قوی در مورد تغییر تعطیلات از پنجشنبه به شنبه داشته باشد تا در مجلس از این موضوع دفاع کند.

بیشتر بخوانید  تأثیر ترس در باخت پرسپولیس مقابل استقلال / احتیاط کامل سرخابی ها! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

وی در خصوص ساعات کاری کارکنان در صورت افزایش در تعطیلات آخر هفته گفت: بر اساس پیشنهاد دولت، ساعات کار در اداره در طول هفته یک ساعت و نیم کاهش می یابد.

اما پیشنهاداتی در کمیسیون اجتماعی برای کاهش ساعات کاری به 40 ساعت در هفته وجود دارد که هنوز به آن ها رسیدگی نشده است. همچنین کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی، گفت: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد و به گفته تنها عضو آن، ساعات کار باید کاهش یابد. “

در حال حاضر ساعات کار در هفته 44 ساعت است، دولت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته را به منظور کاهش ساعات کاری در هفته به 42 ساعت و نیم تصویب کرده است.

وی ادامه داد: پیشنهادی برای کاهش ساعات کار در اداره به 40 ساعت در هفته دارم.

در این شرایط تقسیم ساعات کاری به 5 روز آسانتر است و در عمل به دلایل مختلف مجبور به کاهش ساعات کاری نخواهیم بود. در صورت تایید پیشنهاد من ساعت کاری 8 ساعت و 5 روز کاری در هفته خواهد بود. این موضوع منوط به تصویب این پیشنهاد در کمیسیون اجتماعی و سپس تصویب در صحن علنی مجلس است.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بین نمایندگان بحث تعطیلی پنج شنبه یا شنبه مطرح شد و دیدگاه نمایندگان بیشتر به سمت تعطیلی روز شنبه است. حسینی یادآور شد: کمیسیون اجتماعی هنوز جزییات قانون افزایش تعطیلی تعطیلات آخر هفته را به دو روز تصویب نکرده است.

بیشتر بخوانید  برنامه رفاه سالمندان در کوم


دیدگاهتان را بنویسید