تعداد کشته شدگان درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان



به گزارش سلام نو به نقل از سایت «توران» جمهوری آذربایجان، منابع رسانه ای از باکو، پایتخت آذربایجان گزارش دادند که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در جریان درگیری بین 12 سپتامبر تا 14 (21 و 23 شهریور) با ارمنستان 79 کشته و 282 زخمی.

بر اساس اعلام وزارت دفاع این کشور، شدت جراحات وارده به نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در جریان درگیری متفاوت بوده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شدت جراحات 21 مجروح را بالا اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، روز شنبه (امروز) دو نفر از مجروحان درگیری های اخیر بر اثر شدت جراحات جان باختند و تعداد قربانیان در این کشور به 79 نفر رسید.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است که در جریان درگیری‌های نظامی با ارمنستان، ۴۳ سرباز، دو سروان، چهار ستوان، هشت ستوان دوم و چهار افسر ارشد این کشور کشته شدند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که در جریان درگیری های نظامی اخیر با ارمنستان، 71 تن از نیروهای جمهوری آذربایجان جان خود را از دست داده اند.

اعلام تعداد قربانیان جمهوری آذربایجان در شرایطی صورت گرفت که ظهر روز جمعه (دیروز) نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جلسه کابینه گفت که در هفته گذشته حداقل 135 سرباز ارمنی جان خود را از دست داده اند. در درگیری های مرزی با جمهوری آذربایجان.

به گفته نیکولا پاشینیان، تعداد کشته شدگان قطعی نیست و تعداد زیادی نیز مجروح شده اند. نخست وزیر ارمنستان افزود: تعداد کشته شدگان دو طرف بیش از 200 نفر است.

اعلام مقامات ارشد ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره تعداد قربانیان دو طرف در شرایطی اتفاق افتاد که درگیری های مرزی این دو کشور همسایه که سابقه چندین جنگ در دهه های اخیر را دارند از روز دوشنبه آغاز شد. در شب و بار دیگر تنش ها در منطقه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی کرونا/با آمار بی سابقه بستری مواجه‌ایم

دیدگاهتان را بنویسید