تعداد کارت های بانکی به ازای هر نفر در کشور حدود 3.3 کارت برای هر نفر است – Money News ارز | بانک – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم به گفته بانک مرکزی ، دیوید محمدبیگی گفت: “به طور کلی ، کارت های بدهی و اعتباری از جمله کارت های بانکی افراد است و کارت های هدیه و اعتباری که نمی توانند دوباره شارژ شوند و می توانند به دیگران منتقل شوند ، نباید در کارت رئیس گزارش شوند. از جمعیت. “بر این اساس ، تعداد سرانه کارت های بانکی در کشور حدود 3.3 کارت به ازای هر نفر است.

این کارمند بانک مرکزی ادامه داد: “در کشوری که همه افراد جامعه حساب بانکی دارند و نسبت اسکناس و سکه به نقدینگی طی 7 سال از 6.6 به 2.3 کاهش یافته است و افراد تمام فعالیت های مالی خود را با کمک ابزار الکترونیکی انجام می دهند. ، 3.3 سرانه کارت بانکی سرانه بالایی در نظر گرفته نمی شود.

محمد بیجی با اشاره به اینکه بیش از 32 بانک و م institutionsسسه اعتباری غیر بانکی در کشور وجود دارد که مشتریان می توانند از خدمات مختلف خود استفاده کنند ، افزود: بنابراین اگر هر مشتری به طور متوسط ​​دو یا سه حساب بانکی داشته باشد ، طبیعتاً به دو مورد نیاز دارند. یا سه کارت این بانکی است.

مدیر گروه سیستم های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: از نظر پایداری خدمات ، چون هر فروشگاه معمولاً مجهز به دو یا سه دستگاه کارت خوان است ، بنابراین اگر یکی از آنها خدمتی را ارائه ندهد ، تجارت با هم برخورد نمی کند. با مشکلات و مشتری حداقل دو. “شما به کارت بانکی احتیاج دارید.

محمد بیجی تلفیق کارت های بانکی را معادل کاهش رقابت و متنوع سازی خدمات مشتری می داند و تأکید کرد: تلفیق کارت های بانکی به معنای حذف آنها نیست و وابستگی مشتریان به یک م institutionسسه یا بانک براساس استانداردهای پرداخت و بانک های سراسر جهان نیست از طریق ایجاد امکانات و انواع محصولات مشتریان را ترغیب می کند تا از محصولات خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  یک مقام دادگاه با طرح ضد اینترنتی مجلس مخالفت می کند

مدیر بخش سیستم های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: با توجه به سهولت استفاده و حداکثر استفاده از ظرفیت تلفن های هوشمند ، بانک مرکزی از اواخر سال گذشته پروژه آمبر را با کمک بانک ها و شرکت های پرداخت آغاز کرد. می تواند Body Card و با ذخیره اطلاعات کارت در فضای امن تلفن همراه شما ، فقط با داشتن تلفن همراه می تواند از خدمات کارتهای مختلف ذخیره شده در تلفن بهره مند شود.

محمد بیجی همچنین در مورد موضوعات مربوط به مبارزه با پولشویی و نظارت بر معاملات بانکی گفت: “با توجه به اینکه تمام کارت های بانکی مشتریان در شبکه پرداخت با شماره ملی آنها متصل و شناسایی شده اند ، امکان ایجاد کنترل و محدودیت در تمام کارتهای بانکی برای هر شخص. “این به راحتی امکان پذیر است.

وی افزود: به عنوان مثال ، در این راستا ، سقف 100 میلیون تن در روز برای هر شخص با استفاده از تمام کارت های خود ، صرف نظر از تعداد کارت های شبکه پرداختی که در حال حاضر اعمال می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید