تعداد مراکز حمایت از بزرگسالان در مازندران افزایش یافته است



طبق گزارش ها خبرآنلاین فرزاد گوهردهی از مازندران در نشست خبری هفته بهزیستی اظهار داشت: اولویت سازمان بهزیستی نگه داشتن افراد دارای معلولیت در خانواده است و امروز ما افتخار می کنیم که تعداد افراد نگهداری شده در خانواده بیش از تعداد افراد نگهداری شده در این خانواده است. مراکز

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز این سازمان بر حمایت از خانه ها و مراقبت از افراد دارای معلولیت در چنین مراکزی است ، افزود: در این مراکز افراد معلول ، بیماران مزمن و افراد مسن ساکن مدارس شبانه روزی وابستگی کمتری دارند و استقلال فردی بیشتری دارند “

گوهردهی ادامه داد: هم اکنون در استان مازندران 5 خانه حمایتی از سالمندان ، حمایت از بیماران مزمن و افراد دارای معلولیت ذهنی به جامعه هدف خدمات ارائه می دهند و دو مرکز دیگر نیز در هفته رفاه اجتماعی افتتاح می شود.

وی کمک های توانبخشی را از نیازهای توانمندان دانست و گفت: سال گذشته وام خرید تجهیزات توان بخشی به میزان قابل توجهی افزایش یافت و با توجه به افزایش قیمت این تسهیلات ، چهار هزار و 400 تسهیلات و امکانات توانبخشی تأمین و تحویل داده شد به افراد دارای معلولیت

مدیر عامل بهزیستی مازندران به کاشت حلزون اشاره کرد و گفت: کاشت حلزون قبل از دوران طلایی درمان و بعد از اقدامات توانبخشی می تواند منجر به افزایش گفتار و زبان شود ، بنابراین شناسایی به موقع کودکان و هزینه جراحی و کاشت یکی از آنها اقدامات مهم است. این سازمان برای پیشگیری از معلولیت ها است.

وی افزود: سال گذشته 27000 نفر از نظر شنوایی مورد معاینه قرار گرفتند ، 131 نفر کاشت حلزون داشتند و اکنون هیچ کودکی در پشت کاشت حلزون وجود ندارد و پوشش 100٪ است.

بیشتر بخوانید  خسارتی که آلومینیوم در چهار بازی متحمل شد / سقوط عجیب تیم منصوریان! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گوهرداهی به جامعه کارگری با بورسیه اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته حدود 500 دانش آموز دارای معلولیت و خانواده معلول تحت پوشش خدمات حمایتی قرار گرفتند که از این تعداد 60 نفر قادر به کار با معلولیت بودند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تأکید بر مناسب سازی محیط و اماکن دولتی و غیردولتی گفت: مناسب سازی اماکن عمومی نیاز به تلاش دستگاه های مختلف دارد و باید برای اطمینان از زمینه استقلال و حضور افراد معلول در جامعه انجام شود. .

وی با بیان اینکه 65 درصد اشتغال اجتماعی مازندران پایدار است ادامه داد: بیش از 2 هزار و 900 شغل در سال گذشته با وام 92 میلیارد تومانی ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در هفته رفاه اجتماعی 90 واحد مسکونی به ارزش 39 میلیارد ریال به جامعه هدف تحویل داده شد ، اظهار داشت: طی هشت سال گذشته 5400 واحد مسکونی به اداره جامعه هدف رفاه. اطمینان از توانمندی آنها.

48

دیدگاهتان را بنویسید