تعداد دوزهای واکسن تزریق شده برای سفر به نوروز 2 دوز یا 3 دوز؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر کشور گفت: در حال حاضر تزریق 2 دوز واکسن به سامانه ملاک سفر نوروزی است اما ستاد ملی تاج و تخت تاکید کرد تزریق نوبت سوم واکسن باید مورد توجه قرار گیرد. “

احمد واحدی در پایان جلسه ستاد ملی تاج و تخت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز چند موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اولین آن بررسی آثار روانی و آسیب های اجتماعی ناشی از ویروس تاج بود. یک سوال مهم برای تحقیق در مورد اختلالات روانی و بیماری های اجتماعی ناشی از تاج به ستاد ملی تاج ارائه شد و گزارش سازمان روانشناسی نیز در این جلسه ارائه شد.

وی افزود: باید بررسی های لازم انجام شود تا علاوه بر آثار جسمی، آثار روانی و اجتماعی پژوهش مشخص شود و از سوی دیگر گروه های هدف شناسایی و آموزش ها و مداخلات لازم ارائه شود.

وزیر کشور به حضور مسئولان آستان مقدس در جلسه امروز اردو اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر ارزیابی عملکرد خوب آستان مقدس علیه تاج که در این جلسه انجام شد، در روزهای میانه صحبت هایی انجام شد. شعبان و عید نوروز را باید مثل گذشته دید و با آمادگی که در این اماکن متبرکه وجود دارد و خواهد بود انشاالله تاثیر خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این جلسه سفرهای داخلی و خارجی در روزهای آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در حوزه حمل و نقل، اسکان و اصناف به رعایت پروتکل ها، کنترل رالی ها و اخذ کد KR توسط اصناف هشدار داده شد. در سفرهای خارجی تزریق واکسن و داشتن گواهی تست PCR برای ورود و خروج و نحوه مراقبت از آن الزامی است که تاکید شد این کنترل ها در مبادی ورودی و خروجی انجام شود.

بیشتر بخوانید  مقاومت شدید پیرزنی با جارو در برابر دزد / فیلم

وحیدی تاکید کرد: باید مواظب باشیم در این زمینه آسیبی نبینیم و در سفر به نوروز پلاک خودروها ملاک قرار گرفت تا کار مسافر سخت نباشد اما اگر فردی بخواهد خودروی خود را بدهد. به شخص دیگری، این باید مراقب باشید که افراد واکسینه شوند و بیمار نشوند. بدون شک کنترل پلاک و تمامی مسافران حتی برای خود مسافران نیز زمان بر و پرهزینه خواهد بود. به همین دلیل بهتر است در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد تزریق واکسن برای سفر نوروزی گفت: در حال حاضر سیستم بر اساس تزریق 2 دوز واکسن است، اما در ستاد کشوری بحث بر این بود که تزریق نوبت سوم و گاهی برخی خارجی ها مورد تاکید قرار گیرد. سفرها «شاید تزریق سه نوبت اجباری باشد، اما در حال حاضر سیستم اجباری برای تزریق نوبت سوم وجود ندارد و تزریق دو دوز ملاک است، اما تاکید داریم و از شهروندان می خواهیم که نوبت سوم را تزریق کنند. زیرا در فردی که سه ماه از نوبت دوم واکسن می گذرد، محافظت و آنتی بادی در بدن کاهش می یابد و بهتر است نوبت سوم تزریق شود.

وی تاکید کرد: ستاد ملی ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ایجاد رفاه و آسایش سفر اعمال نکرده است، اما از آنجایی که سلامت مسافران بسیار مهم است، قوانین باید به شدت رعایت شود و در صورت رعایت نکردن قوانین مجازات شود. ” اما امیدواریم این اتفاق با دقت برای شهروندان رخ ندهد و از خود شهروندان می خواهیم که واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی را برای سلامت خود و افرادی که با آنها در تماس هستند در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید  ساحلی استثنایی در مازندران

دیدگاهتان را بنویسید