تعداد تخت های مراقبت های ویژه 4 برابر کمتر از استاندارد است


رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تعداد بخش‌های مراقبت‌های ویژه در کشور را ۴ برابر کمتر از حد استاندارد اعلام کرد.

مراقبت شدید

علی امیر سوادکوهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره اعتباربخشی و استانداردسازی واحدهای مراقبت ویژه گفت: چند سالی طول کشید تا این استانداردها در قالب کتاب سلامت منتشر شود.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: بیمارستان‌ها موظف به رعایت این استانداردها هستند، بنابراین اگر این استانداردها در بیمارستان رعایت نشود، معاون درمان که یکی از آنها مدیرکل اعتباربخشی و استانداردسازی است، نمی‌دهد. اعتبار لازم به مرکز درمانی.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چقدر با کمبود تخت مراقبت های ویژه مواجه هستیم، افزود: برآورد دقیقی از تعداد تخت های مراقبت های ویژه در دسترس نیست، اما به عنوان رئیس انجمن مراقبت های ویژه اعلام می کنم در حال حاضر حدود چهار تخت وجود دارد. ما با استاندارد فاصله داریم

تعداد تخت های مراقبت های ویژه 4 برابر کمتر از استاندارد است

سوادکوهی خاطرنشان کرد: حدود 150 تا 200 هزار تخت بیمارستانی داریم که 10 درصد آن باید تخت مراقبت های ویژه باشد که بر این اساس به 15 تا 20 هزار تخت ویژه نیاز داریم اما اکنون حدود 5 هزار تخت ویژه داریم که نتیجه تفاوت است. . در حد استانداردها خیلی زیاد و تقریباً 4 برابر کمتر از استاندارد.

سوادکوهی در پاسخ به این سوال که واحدهای مراقبت ویژه چقدر استاندارد هستند، گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه در این مورد بحث کنیم و استاندارد کامل در نظر گرفته شود، می توان گفت که تنها 20 تا 30 درصد بورد کاملا استاندارد است. 50 تا 60 درصد تخته ها تقریبا در محدوده استاندارد هستند.

بیشتر بخوانید  ۱۰ خاصیت شگفت انگیز گل ماهور (خرگوشک) در طب سنتی

وی ابراز امیدواری کرد: اعتباربخشی بیمارستان ها و مراکز درمانی آنها را مجبور به رعایت این استانداردها کرده و 40 درصد باقیمانده این تخت ها را در شرایط استاندارد قرار دهد.


دیدگاهتان را بنویسید