تعامل بین صنعت و دانشگاه منجر به توسعه جامعه می شود / صنعت نیروی محرکه جامعه است


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، پاركام مرادی ، دولت آبادی ظهر امروز در نشست كمیته مهندسی و فناوری راهبردی كرد فام با شهرک های صنعتی كردستان كه در سالن اجتماعات دانشكده فنی دانشگاه كردستان برگزار شد ، اظهار داشت : دانشگاه و بخش صنعت زمینه ساز توسعه و شکوفایی جامعه هستند.

وی گفت: ایجاد و تقویت دفاتر در صنعت و دانشگاه ها و همچنین نظارت بر فعالیت های آنها می تواند کمک کند.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان توانایی های این دانشگاه را قابل توجه دانست و گفت: تجربه بین المللی توانایی صدور کارآموزی برای شرکت های خارجی را دارد و خوشبختانه شاهد این فعالیت در دانشگاه کردستان هستیم.

مرادی دولت آبادی صنعت را محرک جامعه می داند و می افزاید: دانشجو باید قبل از ورود به بازار با صنعت و چالش های آن آشنا باشد و در این زمینه از تجربه بخش صنعت استفاده کند.

فرزاد حسین پناهی ، دبیر کمیته راهبردی دانش و فناوری مهندسی (کردفام) نیز در این جلسه گفت: با تبدیل تهدید به یک فرصت ، می توانیم در آینده به صنعت و دانشگاه کمک کنیم.

وی نقش و تلاش دانشگاه برای رفع و ایجاد بیکاری در استان را عملی دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مناسب و شناسایی چالش های موجود در حوزه صنعت و تحقق این هدف تحقق می یابد.

دبیر کمیته راهبردی دانش و فناوری مهندسی (کردفام) از برخی از این چالش ها اجتناب می کند و می گوید: “متأسفانه مشکلات و مشکلات حوزه صنعت به دانشگاه ها منتقل نمی شود و هیچ سازمان خاصی در دانشگاه وجود ندارد که خدمات و مشاوره برای صنعت. “

بیشتر بخوانید  با یک فرد بد دهان و بی ادب باید اینگونه رفتار کرد!

انتهای پیام / 2330/71


دیدگاهتان را بنویسید