تظاهرات پاکستان علیه کانادا



به گزارش ایرنا ، اظهارات اخیر کریس الکساندر ، وزیر سابق مهاجرت کانادا که سفیر سابق افغانستان در افغانستان و معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان است ، خشم اسلام آباد را برانگیخت.

این دیپلمات کانادایی مدعی است که پاکستان سالها در جستجوی عمق استراتژیک در افغانستان بوده و مسئول کشته شدن هزاران غیرنظامی افغان و نیروهای خارجی مستقر در آنجا است.

وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای صبح دوشنبه سخنان کریس الکساندر را به شدت محکوم کرد و آنها را بی اساس و گمراه کننده خواند.

در این بیانیه آمده است: «اظهارات وزیر سابق کانادا نشان می دهد که او وضعیت افغانستان را به طور کامل درک نمی کند و حقایق موجود را نادیده می گیرد.

مرکز دیپلماسی مستقر در اسلام آباد افزود: “جامعه بین المللی به مواضع پاکستان و نخست وزیر اعتراف کرده است که افغانستان هرگز راه حل نظامی ندارد ، اما به راه حل سیاسی جامع نیاز دارد و چنین اظهاراتی تاسف بار است.”

وزارت خارجه پاکستان اعتراض خود را به طرف کانادایی واگذار کرد و از مقامات پاکستانی خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از تبلیغات منفی تبلیغاتی با انگیزه از بین بردن تلاش های صلح انجام دهند.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید هر متر خانه در تهران اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید