تظاهرات ناآرامی اغتشاش عراق امروز سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ + بسته شدن مرز – ایران چطور


در عراق چه گذشت؟

آیت الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع شیعه عراق دیروز اعلام کرد که به دلیل ناتوانی جسمی و بیماری از مراجع شیعه کناره گیری می کند و از پیروان و شیعیان خود به تبعیت و اطاعت از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دعوت کرد. ایشان را شایسته ترین فرد برای رهبری می دانستند، امت اسلامی را می شناختند.

آیت الله خیری همچنین خطاب به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق که پس از انتخابات عراق خواستار انحلال پارلمان برای جلوگیری از انتخاب نخست وزیر شد، گفت: هرکس می خواهد از قانون استفاده کند. نام دو شهید صدر، نام صدر نیست که بین مردم عراق اختلاف ایجاد کند و بخواهد رهبری شریعت را به دست گیرد، هرچند فاقد درجه اجتهاد و سایر شرایط لازم باشد.

پس از انتشار این بیانیه، مقتدی صدر نیز اعلام کرد که از دنیای سیاست بازنشسته خواهد شد. پس از این اظهار نظر صدر، کانال ها و سایت های نزدیک به این جریان بسته شد. کابینه صدر همچنین از تمامی حامیان وی خواست که به هیچ وجه در مسائل سیاسی دخالت نکنند و به نام جنبش صدر شعار و حرفی نزنند.

البته برخی از مسئولان این جریان مدعی شدند که سایت ها و کانال های جعلی دیگری که مدعی عضویت در جریان صدر هستند، با تحریک حامیان این جریان به شورش در بغداد و چند استان عراق، سعی در بحرانی کردن اوضاع این کشور دارند.

بلافاصله پس از انتشار بیانیه مقتدی، آشوبگران حامی صدر تظاهرات و تجمعاتی را در بغداد آغاز کردند. این تجمعات در چند استان دیگر عراق نیز برگزار شد.

بیشتر بخوانید  استعفای سرپرست کمیته فوتسال از سمت خود -

رهبر جنبش صدر امروز با حضور در نشست خبری در نجف اشرف از مردم این کشور به خاطر حوادث دو روز گذشته عراق عذرخواهی کرد و مهلتی برای خروج هوادارانش از جلسه تعیین کرد و پس از آن حامیان شروع کردند. برای ترک جلسه

🔴 مرزهای عراق به روی زائران ایرانی باز است

رسانه های عراقی گزارش دادند که پس از برقراری صلح در این کشور، مرزهای عراق به روی بازدیدکنندگان ایرانی باز شده است

<п>پست تظاهرات آشوبگران عراق امروز سه شنبه 17 شهریور 1401 + بستن مرز – ایران چطور؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید