“تضاد منافع” یعنی اینکه وزیر خودش دارو بخرد ، دارو تولید و وارد کند! – اخبار پزشکی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش خبرنگار بهداشت آژانس تسنیم؛ احمد علیرضا بیجی درباره برخی سیاست ها در بدنه وزارت بهداشت اظهار داشت: مساله بهداشت و درمان بدیهی است در ابتدای دولت آقای روحانی به عنوان نقطه قوت دولت وی به ویژه در مورد موضوع تحول در درمان و بودجه قابل توجه حدود 37 هزار میلیارد تومان. سال به این بخش تعریف و اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برخی برنامه های پیش بینی نشده در وزارت بهداشت گفت: “به دلیل کمبود برنامه ریزی ، این فرصت ارزشمند برای ما از دست رفته است تا بتوانیم یکی از اساسی ترین وظایفی را که قانون اساسی برای دولت در نظر گرفته است انجام دهیم.”

نماینده مردم تبریز و آذرشهر تأکید کرد: در عمل به دلیل برنامه ریزی ضعیف و عدم استفاده از روشی منظم که منافع مردم را در بر گیرد ، فرصت های زیادی از دست رفته است.

بیجی گفت این امر به دلیل تضاد منافع است و افزود: “اگر ما اکنون به دنبال وزیر بهداشت هستیم كه علاوه بر شرایط كلی كه برای همه عوامل سیستم داریم ، به موضوع مهم” تعارض علاقه “. به آرامی

او توضیح داد: این واقعیت که وزیر خودش دارو می خرد ، دارو تولید می کند ، دارو وارد می کند و دارو می فروشد و شبکه ای از بخش بهداشت درگیر این مشکل است ، تعارض منافع است. من این موضوع را در سخنرانی های خود در مورد آقای قاضی زاده هاشمی مطرح کردم و سپس آقای نمکی ، که بعداً وزیر شد ، همه این موارد را تأیید کرد و تأیید کرد که این تعارض منافع می تواند به امنیت سلامتی آسیب برساند.

بیشتر بخوانید  پیام رهبر انصارالله در عید قربان - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

نشان با اشاره به م componentsلفه های مورد نیاز وزیر بهداشت برای اینکه بتواند به سمت انجام مسئولیت های وزارت بهداشت حرکت کند ، گفت: ما به یک برنامه ریز بدون حمایت دارو و درمان در کشور نیاز داریم که بتواند حقوق مردم ایران “برخورد با مراقبت های بهداشتی و استفاده از منابع دولتی قابل توجهی که به این موضوع اختصاص داده شده است در جهت منافع مردم و نه گروه های علاقه مندانه کار عاقلانه ای است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: موضوع مراقبت های بهداشتی یکی از الزامات جدی مردم و یکی از وظایف دولت است که استفاده از امکانات و نیروهای تخصصی و سازماندهی مراکز آموزشی و همچنین بخش خصوصی داروهای سیستماتیک است. تولید و مشارکت در شماره. “رسیدن به سلامتی.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت در سطحی به تصویب رسیده است که فرمولی جهانی دارد ، افزود: ما باید از روش جهانی که اعمال می شود پیروی کنیم ، اما موضوع طب ایرانی اسلامی نیز می تواند بر اساس فرهنگ باستان و اسلامی ما باشد. “همیشه مورد توجه بوده و یکی از باورهای رایج است ، همچنین باید از آن مراقبت کرد.

بیجی گفت: “ما فقط زمانی می توانیم به این مهم دست یابیم كه بتوانیم نقش بیمه و ورود بخش خصوصی به بیمه درمانی را تأكید كرده و فرصتی برای رقابت فراهم كنیم ، اما متأسفانه وزارت بهداشت را هم مسئول بیمه و هم درمان می دانیم.” عدم تفکیک منجر به تضاد منافع بسیاری شده است ، که البته اگر بیمه سلامت عمومی با ورود رقابتی به بخش خصوصی و دادن حق انتخاب به مردم حل شود ، مسئله غیرقابل حل نیست.

بیشتر بخوانید  ایا مدارس تبریز فردا چهارشنبه تعطیل است ۹ اسفند ۱۴۰۲

وی تأکید کرد: اگر خواست مردم نادیده گرفته شود ، با همان مشکلات قبلی روبرو خواهیم شد؛ استفاده از اعتبار دولت در بخش بیمه به سادگی از دست دادن اعتبار است. این مسئله باید با مشارکت مجلس ، دولت و وزارت بهداشت جدی گرفته شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید