تصویب رتبه بندی معلمان بعد از چند سال



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: محمد وحیدی درباره رتبه بندی معلمان گفت: موضوع رتبه بندی معلمان پس از 10 سال روز گذشته با تصویب هیات امنا مطرح شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: از اسفند ماه سال 1394 که این لایحه از دولت قبل به مجلس تقدیم شد، تا به امروز فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت، اما بالاخره نظام آموزشی مناسبی در ایران ایجاد شد.

واحدی خاطرنشان کرد: این یکی از مهمترین برکات این مصوبه است و امیدواریم اثرات بسیار خوبی در افزایش کیفیت نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی گفت: شرایط اقتصادی و معیشتی و نرخ تورم در کشور ممکن است آثار اعمال قانون رتبه بندی را کاهش دهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ایجاد ثبات اقتصادی و ثبات پایه پولی کشور، آثار رتبه بندی را در افزایش نظام آموزشی شایسته در ایران اسلامی کاملا شفاف می کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تاریخ اجرای قانون رتبه بندی گفت: زمان اعمال قانون رتبه بندی همانطور که در قانون آمده است 10 خرداد 1393 است. آیین نامه منتشر می شود.

یک ماه در وزارت آموزش و پرورش تدوین آیین نامه اجرایی قانون عنوان معلم

وحیدی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش یک ماه فرصت دارد تا آیین نامه اجرایی این قانون را تهیه و برای تصویب به دولت ارائه کند. سپس آموزش و پرورش می تواند تصمیمات مربوطه را صادر کند.

بیشتر بخوانید  چرا هوش مصنوعی که در هر چیزی بی نظیر است در یافتن دوست یا همسر ناکام می‌ماند؟

وی گفت: حکم معلمان در سال 1401 صادر شده است و این تصمیمات بر اساس رتبه هایی است که طبق آیین نامه دریافت می کنند، آن رتبه ها تعیین کننده تغییرات حقوق است.

سازوکار جدید افزایش حقوق معلمان

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون رتبه بندی معلمان میزان حقوقی که هر معلم می گیرد توسط خودش سنجیده می شود.

واحدی خاطرنشان کرد: این موضوع ممکن است به عدالت نزدیکتر باشد زیرا برخی در گذشته تصور می کردند اگر افراد را با شاخصی مقایسه کنند که تنها با آنها نیست، ممکن است برداشت ها متفاوت نباشد و همه در مقایسه با افراد دیگر احساس غیرمنطقی کنند. ناعادلانه

سنوات، دیپلم، خدمت در مناطق در معرض خطر در کسب رتبه بالاتر موثر است

وی بیان کرد: پس بر اساس این قانون هرکس با قضاوت خود سنجیده می شود و قطعا سال ها و تجربه افراد و تحصیلات در رتبه بندی و کسب عناوین بالاتر مفید خواهد بود.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: همچنین خدمت در مناطق فقیرنشین و خدمت در مقطع ابتدایی تحصیلات ابتدایی می تواند تاثیر بسیار خوبی در رتبه بندی معلمان داشته باشد.

وحیدی گفت: افزایش حقوق سالانه تاثیر مستقیمی بر افزایش پایه فوق العاده معلمان در فهرست رتبه بندی دارد، زیرا خود رتبه فوق العاده است. امیدوارم آیین نامه اجرایی این قانون در مهلت قانونی تهیه و دولت برای اجرا به تصویب برساند.

وام 381 میلیاردی بودجه 1401 برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: در بودجه سال 1401 اعتبارات مورد نیاز برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در دو ردیف و در یک بند حدود 25 هزار میلیارد تومان و در بند دیگر حدود 13 هزار درج شده است. و 800 میلیارد تومان برای نیروی انتظامی. رتبه های معلمی اعطا می شود.

بیشتر بخوانید  لاک ناخن کارمندی | طراحی‌های ناخن که برای محیط کار مناسب هستند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در تبصره دیگری در قانون بودجه 1401 3 میلیارد یورو از محل فروش نفت مازاد پیش بینی شده است که مفهوم رتبه بندی را در بر می گیرد تا دولت در اجرا مشکلی نداشته باشد. این قانون./ ایرنا


دیدگاهتان را بنویسید