مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تصمیم وزارت رفاه اجتماعی برای ۷ میلیون مابقی یارانه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، داریوش ابوحمزه در پاسخ به سوالاتی درباره اصلاح نظام یارانه ها و اینکه چرا یارانه به برخی افراد پرداخت نشده است؟ وی گفت: اعتراض به یارانه ها از زمان پرداخت یارانه 45 هزار تومانی وجود داشته است و می دانیم که یکی از دلایل آن عدم تایید دقیق حساب های بانکی یا عدم ارسال پیامک است که هموطنان باید آن را کنترل کنند. “

وی افزود: اما گروهی که اکنون یارانه آنها پرداخت نشده و دغدغه هایی دارند به دو دسته تقسیم می شوند. اولین گروه از 10 نفر اول افرادی هستند که مشمول دریافت یارانه نیستند. در حال حاضر جامعه هدف این سیاست، افرادی هستند که به استثنای دهم، تاکنون یارانه مالی دریافت کرده اند. 76 میلیون نفری که یارانه گرفتند دهک اول تا نهم هستند و دهک دهم یارانه نگرفتند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به جز دهک دهم؛ دسته دوم که یارانه برای آنها شناخته نمی شود افرادی هستند که به دلایل مختلف یارانه دریافت نمی کنند.

به عنوان مثال ممکن است در سال 93 پدر خانواده به دلیل تمکن مالی از دریافت یارانه صرف نظر کرده باشد اما در سال های گذشته فرزندانش ازدواج کرده و زندگی آنها از هم جدا شده است اما توان مالی ندارند و مشمول یارانه می شوند.

این افراد مستحق دریافت یارانه هستند و عموماً بازماندگان یارانه ای محسوب می شوند.

ابوحمزه با بیان اینکه سازمان هدف به زودی مقدمات ارجاع و ثبت نام این افراد به سامانه را فراهم می کند، اظهار داشت: این افراد پس از ثبت نام مجدداً از علامت محرمانگی سلب می شوند و در صورتی که در دهک دهم نباشند. مطمئناً یارانه دریافت کنید.» “

بیشتر بخوانید  ویدیو هولناک از آتش گرفتن خودروی پراید در وسط خیابان -

وی در خصوص علت اختلال در سایت وزارت حفاظت اجتماعی برای ثبت اعتراضات گفت: از روز گذشته که این بحث آغاز شد، پشتیبانی فنی از سایت انجام شده است. مشکل اینجاست که شهروندانی که یارانه مانده اند باید در سامانه ای که سازمان هدف راه اندازی و معرفی می کند ثبت نام کنند تا بررسی شوند. همکاران ما در سازمان هدف شبانه روز بر روی آماده سازی سیستم کار می کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اما اتفاقی که در عمل افتاد این است که چون هنوز سامانه آماده نشده بود، هفت میلیون نفر در سامانه ما ماندند و تعداد مراجعات بسیار زیاد بود. بزرگ سامانه ای را برای حضور همزمان یک میلیون نفر آماده کرده ایم اما حجم زیاد مراجعات اختلال ایجاد کرده که اکنون با تلاش برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که یارانه دریافت نمی کنند باید منتظر راه اندازی سامانه سازمان باشند و نگران نباشند، گفت: اما کسانی که یارانه دریافت کردند و فکر می کنند به اشتباه در دهک دهم یا دوم قرار گرفته اند می توانند به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند. “به آنچه ما بررسی می کنیم اعتراض کنید و نتیجه را منتشر کنید.

ابوحمزه در گفت و گو با شبکه خبر در پاسخ به اینکه چقدر بچه ها تغییر کرده و جابه جا شده اند؟ وی گفت: تغییر چندانی نکرده است، زیرا توانایی مالی افراد معمولا در کوتاه مدت تغییر نمی کند. ارائه دقیق این آمار مستلزم بررسی دقیق تری است. تعداد مشمولان یارانه کاهش نیافته است. طبق قانون ما موظف هستیم هر شش ماه یک بار دهک را به روز کنیم و طبق روال کار کنیم.

بیشتر بخوانید  عجیب‌ترین پلاک‌های خودرو در جهان / تصاویر -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *