تصمیم نهایی دولت در مورد حقوق بازنشستگان



به گزارش سلام نو، در روزهای پایانی سال دولت تصمیمات و جلسات زیادی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان برگزار کرد که تمامی آن جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایشی در حقوق بازنشستگان مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات در بررسی حساب های بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. در اینجا آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگی است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل جلسه با کانون عالی بازنشستگان گفت: این جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور و به مدت چهار ساعت به طول انجامید. در این جلسه مقرر شد ماده 96 تامین اجتماعی اعمال شود اما در معاونت اول مقرر شد آن را اجرا کند.

دهگان کیا با اشاره به قول سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه به زودی خبرهای خوبی برای بازنشستگان خواهد داشت، گفت: بازنشستگان منتظر شنیدن این خبر خوب هستند و دیگر از رئیس جمهور انتظاری نمی رود.

علی دهقانوکیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت و گوی تلفنی با رادیو گفتگو درباره انتظارات مستمری بگیران گفت: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سه قانون وجود دارد. ماده 41 قانون کار و مواد 111 و 96 قانون بیمه های اجتماعی سه قانون مذکور هستند. هر چه شورای عالی کار برای افزایش حقوق تشخیص دهد تبدیل به قانون می شود و همان میزان افزایش حقوق را به هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد می کند.

بیشتر بخوانید  شربتی فوق العاده برای دوران کرونا

دیدگاهتان را بنویسید