مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تصمیم مهم رئیس کابینه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رئیس هیئت دولت

MeetNews – سید حسین نقوی حسینی درباره تشکیل کابینه توسط سید ابراهیم رئیسی و حزبگرایی مطرح شده توسط جریان که وی را در این دوره از انتخابات همراهی کرد ، صحبت کرد: رئیسی هنگام ثبت نام اعلام کرد ، “من به عنوان یک کاندیدای مستقل وارد شدم” I به عرصه ای از این دوره از مسابقات تبدیل شد “و حتی تأکید کرد که” هیچ کس نباید از ثبت نام امتناع کند و من را رها کند. “دلیل او برای گفتن این جمله این بود که فردا ، یک روز ، هیچ شخص ، گروه یا جریانی سهمی از دفتر او و نه اینکه بگویم که من می خواهم رئیس جمهور شوم ، اما به دلیل آقای رئیسی ثبت نام نکردم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیسی همچنین در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود درباره حضور مستقل در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت که مدیون هیچ گروه یا حزبی نیست. وی همچنین در مشهد ، جایی که اولین سخنرانی خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ایراد کرد ، اشاره کرد که مدیرانی انقلابی انتخاب خواهد کرد ، و این به معنای انقلابی بودن است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب تأکید کرد: انقلابیون کسانی هستند که صادق و مردمی هستند و در بین خود شناخت دارند و با روحیه جهادی در کارها و مشکلات کشور حضور دارند که از این نظر به برخی ویژگی ها اشاره کرد. اگر نگاهی بیندازیم ، می بینیم که این حزب فقط به یک جریان ، گروه و حزب سیاسی محدود نمی شود. زیرا یک رهبر پاک و انقلابی ، که محبوب نیز هست ، در همه جریانات سیاسی یافت می شود.

ناکوی حسینی با بیان اینکه رئیس دولت تأکید می کند که ملاک حضور افراد در کابینه وی بر اساس شایسته سالاری خواهد بود ، ادامه داد: تماس های رئیس جمهور تازه انتخاب شده با چهره های سیاسی از روند اصلاحات و نظرسنجی هایی که وی از او خواسته نشان می دهد که او می خواهد یک دولت فوق ملی تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید  جهان در آستانه جنگ بزرگ هسته‌ای است

وی افزود: برای رئیس جمهور دعوت از نامزدهای ریاست جمهوری و تشکیل جلسه و مشورت با آنها بسیار مهم است ، به ویژه پس از گفتن سایر نامزدهای جلسه: ‘فرض کنید امروز رئیس جمهور هستید ، می خواهید چه برنامه هایی را اجرا کنید؟ “آنها را به من بده.” تمام این رفتارها و گفتارها نشان می دهد که رهبر به دنبال شایسته سالاری به معنایی که تعریف کرده است و می خواهد یک دولت فراجناحی ، پرتلاش ، انقلابی و برنامه ریزی شده و احتمالاً نسل جدیدی از مدیران را در سیستم مدیریتی کشور ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه احزاب ، گروه ها ، جریان های سیاسی و افراد در تشکیل کابینه بی تحرک نیستند ، آنها همچنین برای ایفای نقش یا مشارکت در دولت تلاش می کنند ، گفت: البته تلاش افراد ارائه نقاط قوت و شخصیت آنها به رئیس جمهور منتخب و ارائه آنها به مردم هیچ مشکلی ندارد ، اما اگر این رفتارها منجر به تحزب شود و مشکلاتی را برای تشکیل دولت فراجناحی در شرایط بسیار دشوار ایجاد کند ، درست نیست. .

وی با اشاره به اینکه امروز در 42 سال پس از انقلاب اسلامی امروز کشور از نظر اقتصادی و معیشتی در پایین ترین سطح قرار دارد ، گفت: امروز در صحنه بین المللی با بن بست روبرو هستیم که تلاش زیادی برای باز کن. “و این یک دولت قدرتمند است که خواهان یک دولت قدرتمند است ، همانطور که رئیس جمهور بارها و بارها گفته است.
ناکوی حسینی با بیان اینکه ما با مشکلات سیاست داخلی روبرو هستیم ، ادامه داد: امروز شاهد بحران هایی در استان های کشور از جمله بحران آب هستیم که در برخی از آنها مردم را به خیابان ها کشانده اند. بنابراین همه این شرایط ایجاب می کند که هیچ جریان ، گروه یا فردی نباید فشار بر دولت وارد کند و سهم خود را مطالبه کند تا در تشکیل دولت فراگیر خللی ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب کفش برای زن متاهل و دختر مجرد

وی تأکید کرد: رئیس جمهور باید افرادی را انتخاب کند که فردا مسئول رفتارهایشان باشند ، زیرا رئیس قوه مجریه باید در برابر همه اعضای دولت خود ، از وزیر گرفته تا فرماندار منطقه در دورافتاده ترین نقاط کشور پاسخگو باشد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این س thatال که پس از پیروزی رئیس جمهور در انتخابات تعدادی از نمایندگان مجلس را می بینیم که به دنبال حضور در دولت هستند ، خصوصاً در شرایطی که مقام معظم رهبری اصرار داشتند نمایندگان برای نمایندگی مردم تلاش کنند ، خواه حضور وی گفت: “من فکر می کنم مجلس در آن زمان نقش بسیار تاریخی داشت.” زیرا تاکنون نقش قانونگذار در کنار دولت اینقدر مهم و م effectiveثر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط راه اندازی هر دولتی به سختی دولت سیزدهم نبود ، اظهار داشت: معتقدم در بین دوازده دولت گذشته ، شاید هیچ دولتی با این مشکلات و معضلات روبرو نشده است که رئیس جمهور در آغاز با آن روبرو بود بنابراین مجلس نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.
وی با تأکید بر اینکه مجلس باید در کنار دولت باشد ، اظهار داشت: شاید یکی از دلایلی که مردم به رئیس جمهور رأی می دهند این باشد که سه قوه باید هماهنگ باشند تا انرژی آنها در خدمت مردم باشد و نه وقت آنها آزار و اذیت و موانع موجود بین خود را خنثی می کند ، بنابراین همدلی ، هماهنگی و کمک به دولت و همچنین رفع موانع دولت نقش مهمی است که مجلس باید در این دوره به خوبی ایفا کند.

بیشتر بخوانید  پست جدید وزیر مستعفی وزارت کار

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته قانونگذار نباید از تعهدات قانونی خود چشم پوشی کند. مجلس باید به نفع وزرا رأی دهد ، قانونی تصویب کند ، لوایح دولت را بررسی و تصویب کند ، برنامه ها و لوایح ارائه شده توسط نمایندگان را بررسی کند و به نوعی زمینه را برای یک اقدام دولت فراهم کند که باید به درستی انجام شود.

وی تأکید کرد: همچنین نظارت بر اجرای قانون وظیفه مجلس است ، بنابراین نمایندگان مجلس باید از ابزارهای قانونی خود مانند هشدار ، س questionال ، تحقیق و سایر ابزارهای نظارتی استفاده کنند ، اما این به معنای تنش ، تنش سیاسی و ضد جریان است . “خدا را شکر ، هیچ تفاوتی در حال حاضر بین پارلمان و دولت آینده وجود ندارد. بنابراین ، انرژی و پتانسیل نمایندگان نباید صرف تنش ، درگیری و تقابل شود ، که از جمله باید برای همراهی و نظارت بر دولت. هیچ نماینده ای نباید انتظار داشته باشد كه در دولت باشد.

نقوی حسینی گفت: مقام معظم رهبری نیز تذکر دادند که نمایندگان باید به کار خود ادامه دهند. از طرف دیگر ، از 4 سال نمایندگی ، فقط یک سال می گذرد ، 3 سال دیگر برای نمایندگی نمایندگان منتخب ملت باقی مانده است ، بنابراین نماینده ای که مجلس را ترک می کند و می خواهد به دولت برود ، یعنی. سال ، وظیفه خود را به نمایندگی از زمین است.
وی تأکید کرد: اکنون اگر نیازی به حضور نمایندگان در جایی باشد ، باید هماهنگی بین مجلس و دولت در این زمینه وجود داشته باشد ، اما در صورت امکان نمایندگان باید به رئیس جمهور بعدی در دولت اجازه دهند افراد مورد نظر خود را انتخاب کند “

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *