تصمیم عربکو سعودی آرامکو برای فروش سهام بیشتر – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گفته الخالد جدید ، غول نفتی عربستان سعودی آرامکو قصد دارد سهام بیشتری در تجارت خود بفروشد تا ده ها میلیارد دلار سرمایه جمع کند.

وب سایت سعودی العربیه فاش کرد که آرامکو اندکی پس از انفجار کرونا منجر به کاهش بی سابقه قیمت نفت ، تیم جدیدی را برای بررسی دارایی های این شرکت تشکیل داد.

به گفته یک منبع ، آرامکو در حال حاضر سهام بیش از 10 میلیارد دلار دارایی خط لوله را برای سرمایه گذاران جهانی در نظر گرفته است.

ماه گذشته ، شرکت نفتی دولتی عربستان سعودی آرامکو اولین اوراق قرضه اسلامی با دلار را منتشر کرد.

پیش بینی می شود آرامکو پس از انتشار 12 میلیارد دلار در سال 2019 و همچنین صادرات پنج تراشه به ارزش 8 میلیارد دلار در نوامبر سال گذشته ، به یک ناشر عادی اوراق قرضه تبدیل شود.

عبدالعزیز الکادمی ، معاون ارشد توسعه آرامکو ، پیش از این گفته بود که فروش سهام آرامکو بدون توجه به شرایط بازار طی چند سال آینده ادامه خواهد داشت ، زیرا آرامکو قصد دارد درآمد دو رقمی خود را به یک میلیارد دلار برساند.

در ماه ژوئن گذشته ، یک کنسرسیوم بین المللی سرمایه گذاران ، متشکل از AIG و Exchange Investment ، از تکمیل 49٪ سهام شرکت آرامکو عربستان سعودی خبر داد. این شرکت اخیراً با ارزش 12.4 میلیارد دلار تأسیس شده است.

آرامکو ، بزرگترین شرکت انرژی جهان ، متعهد شده است سود خود را برای سود حاصل از اولین عرضه عمومی خود در بورس سهام عربستان در دسامبر 2019 پرداخت کند. با این وجود ، علی رغم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده ، این شرکت مجبور به کاهش هزینه ها شد. ، در حالی که منبع اصلی درآمد عربستان سعودی است ، شغل خود را کاهش داده و دارایی های نامطلوبی را که به تقاضای نفت آسیب می رساند ، بفروشید.

بیشتر بخوانید  سبد غذایی بنیاد علوی برای 528 مادر باردار و شیرده در منطقه فقر دیشموک

تحلیلگران آرامکو می گویند درآمد نفتی آرامکو حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی عربستان است و افزایش اخیر قیمت نفت خام می تواند این امر را افزایش دهد. آنها افزودند که برنامه های این کشور برای کاهش وابستگی به آرامکو با کسری مالی به چالش کشیده خواهد شد. عربستان سعودی با کسری بودجه روبرو است و پروژه های چند میلیارد دلاری را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد نفتی خود دنبال می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید