تصمیم عجیب و بحث برانگیز پارلمان در اینترنت به چه معناست؟


تصمیم عجیب و بحث برانگیز پارلمان در اینترنت به چه معناست؟

19 نماینده مجلس و اعضای کمیته فرهنگی نظر نهایی را در مورد این طرح اعلام می کنند. رئیس کمیته فرهنگ مرتضی آگاتهرانی ، دبیرکل سابق جبهه توسعه پایدار است.

دادگاه علنی مجلس شورای اسلامی امروز پس از یک جلسه غیرعلنی ، به سرعت و در اقدامی نادر و عجیب اختیارات خود را به کمیسیون تخصصی مشترک و ویژه بررسی طرح جنجالی حفاظت از فضای مجازی و سازمان شبکه های اجتماعی ارجاع داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس درخواست برخی از اعضای پارلمان اروپا برای بررسی طرح حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی و سازماندهی فرستادگان اجتماعی را مطابق اصل 85 قانون اساسی مورد بررسی قرار دادند و در نهایت با 121 رأی موافق این طرح طبق ماده هشتاد و پنج توسط مشترک تصویب شد.

مطابق اصل 85 قانون اساسی ، “سمت نمایندگی مستقل از شخص است و نمی تواند به شخص دیگری تفویض شود. پارلمان نمی تواند اختیارات قانونگذاری را به هیچ شخص یا ارگانی تفویض کند ، اما در صورت لزوم می تواند اختیار صدور قوانین خاص را طبق کمیته قانون 72 به کمیته های داخلی خود تفویض کند ، در این صورت این قوانین به صورت آزمایشی اعمال می شود. توسط پارلمان تعیین می شود. “این کار انجام خواهد شد و تصویب نهایی آنها در مجلس خواهد بود.”

بنابراین ، با موافقت نمایندگان پارلمان اروپا در مورد این درخواست ، طرح حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی در کمیته مشترک و ویژه ای مورد بررسی قرار می گیرد و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس و به هیئت امنا ارسال می شود. در صورت تأیید. ، به صورت آزمایشی اعمال می شود.

بیشتر بخوانید  رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است ۱۴۰۱

این تصمیم در غیاب محمد باکر کالیباف ، رئیس پارلمان اتخاذ شد. کالیباف به سوریه سفر می کند ، اما احتمالاً از عواقب این تصمیم و عواقب آن آگاه است. جلسه امروز پارلمان به ریاست علی نیکزاد ، معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی ، معاون رئیس مجلس و رهبر مبارزات انتخاباتی برگزار شد.

در گذشته چنین تصمیمی به ندرت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اتخاذ شده است ، خصوصاً اینکه طرح حفاظت از فضای مجازی بسیار حساس است و منتقدان زیادی دارد. اما اکنون به جای همه نمایندگان ، تعداد کمی از آنها قدرت تصویب این طرح را دارند.

قاعدتاً وی یکی از اعضای اصلی این کمیته مشترک و ویژه کمیته فرهنگ مجلس است که کمیته تخصصی بررسی موضوع است. در محافل اصولگرا گفته می شود که کمیسیون امنیت ملی نیز ممکن است نقش ویژه ای در بررسی این طرح داشته باشد.

اعضای کمیسیون مشترک هنوز مشخص نشده اند ، اما 18 عضو کمیسیون فرهنگی در این امر تأثیر خواهند گذاشت. رئیس کمیته فرهنگ مرتضی آگاتهرانی ، دبیرکل سابق جبهه توسعه پایدار است.

اعضای دیگر این کمیسیون عبارتند از:

بیژن نوباوه وطن از تهران ، غلامرضا منتظری از آق قلا و گرگان ، مجید نصیرایی از طبس ، زهره سادات لاجوردی از تهران ، حسین جلالی از رفسنجان ، محمدرضا مبل از کوهداشفونی آمتا ، نماینده سید رضا تقوی تهران ، نماینده احمد راستین شهرکرد نماینده جلیل محتر آبادان ، نماینده حسن میرزایی اصفهان ، نماینده خاص خادم هواد نیک بین ، نماینده هاجر چنارانی نیشابور ، محمد علی یاار نماینده تهران ، سید مهدی فرشادان نماینده سنندج.

بیشتر بخوانید  ببینید | خاطره رضا نیکخواه فینال جوکر را منفجر کرد

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس وحید جلال زاده است. از جمله اعضای موثر کمیسیون امنیت ملی که با این طرح موافق هستند ، احمدی بیش نماینده اراک ، کریمی کودوسی نماینده مشهد ، زولانوری نماینده کوم و مقتدایی نماینده اصفهان هستند.

نمایندگان کمیته های دیگر نیز ممکن است در این کمیته مشترک حضور داشته باشند ، از جمله رضا تگی پور نماینده تهران و عضو کمیته صنعت پارلمان.

بسیاری از این افراد اعضای افراطی پارلمان و رهبران طرح جنجالی هستند.

کارشناسان معتقدند که این طرح که در کمیته مشترک پارلمان بررسی خواهد شد ، در نهایت منجر به بسته شدن اینترنت و محدودیت شبکه های اجتماعی خواهد شد. حتی بسیاری از اصولگرایان با این طرح مخالفت می کنند ، اما مجلس انقلابی اصرار بر تصویب آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید