تصمیم جدید دولت برای کالابرگ الکترونیک



آنچه دیگران می خوانند:

طرح برگه اطلاعات الکترونیکی با کوپن های دهه شصتی تفاوت هایی دارد و بیشتر شبیه پرداخت کمک مالی برای خرید کالاهای اساسی است. برگه اطلاعات الکترونیکی از تابستان 1397 با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی پیشنهاد شد. برگه اطلاعات الکترونیکی وانمود کنید که مردم بتوانند از آن برای دریافت سهمیه کالاهای اساسی خود از فروشگاه ها استفاده کنند. بر اساس حدس و گمان برگه اطلاعات الکترونیکی شارژ هر چند ماه یکبار آخرین اخبار را بخوانید برگه اطلاعات الکترونیکی پرداخت خواهیم کرد.

پروا بانک – اگرچه هنوز یارانه خرداد برداشت نشده است، اما این سوال برای خیلی ها مطرح شده که یارانه تیرماه چه زمانی پرداخت می شود و آیا اصلا یارانه وجود دارد یا خیر؟

به گزارش بانک اول، اگرچه هنوز یارانه خرداد برداشت نشده است، اما این سوال برای خیلی ها مطرح است که یارانه تیرماه چه زمانی پرداخت می شود و آیا اصلا یارانه وجود دارد؟

دولت تاکنون دو مرحله از یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. فاز اول این مستمری برداشته شده و مرحله دوم هنوز برداشت نشده است.

اما سوال اینجاست که آیا مرحله سوم یارانه جدید به مردم پرداخت می شود یا واریز نقدی متوقف و به مردم گواهی می دهند؟

از ابتدا قرار بود دولت برای 9 دهک درآمدی دو فاز یارانه 300 و 400 هزار تنی پرداخت کند تا زیرساخت های پرداخت کالاها فراهم شود. سپس قرار بود این پول به صورت کوپن الکترونیکی به خانوارها داده شود.

بیشتر بخوانید  جنگ تمام عیار آمریکا علیه ایران

اندکی بعد گفته شد که احتمالا زیرساخت های کالابریگ در آینده نزدیک فراهم نخواهد شد و یارانه های مالی همچنان در حال واریز است.

اما روز گذشته مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای طرح محصول روزنامه الکترونیک در ماه آینده خبر داد. حجت براتعلی گفت: پرداخت یارانه مالی تنها تا دو ماه دیگر انجام می شود و پس از آن وارد فاز دوم یعنی پرداخت کاربرگ خواهیم شد.

به گفته مسئولان، این بدان معناست که یارانه مالی در تیرماه لغو و به جای آن کارت پرداخت خواهد شد.

به گفته براتعلی، این کوپن برای خرید کالاهای اساسی مانند نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن است. یعنی کالاهایی که یارانه آنها اصلاح شده است.

براتعلی گفت: بنابراین مردم هنگام خرید مقدار کالا را به قیمت قبلی (یارانه) خریداری می کنند و مابقی را دولت به حساب فروشنده واریز می کند و یا مبالغ را به کارت های بانکی مردم واریز می کند اما فقط موارد ذکر شده است. کالاها را می توان از او خرید.”

بر این اساس، اگر دولت بتواند زیرساخت های کالابرگو را در یک ماه باقیمانده فراهم کند، خانوارها در تیرماه منتظر یارانه نقدی نخواهند بود و تنها می توانند کالابرگو را دریافت کنند.

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: رونوشت الکترونیکی سوء تعبیر شده و سخت افزار جدیدی به نام موجودی ایجاد نمی شود.

مفتی گفت: سخت افزار جدیدی به نام کالابرگ ساخته نمی شود بلکه از زیرساخت های موجود مانند کارت های بانکی استفاده می شود و در مرحله ای که سامانه تکمیل و اعلام می شود افرادی که تمایل به خرید کالای ارزان قیمت دارند می توانند به برخی از دستگاه ها مراجعه کنند. مکان ها.” “

بیشتر بخوانید  بیانیه مشترک رهبران عمان و عربستان درباره برنامه هسته ای و موشکی ایران!

وی گفت: تا سه ماه آینده امکان ثبت و ویرایش اطلاعات در سامانه وجود خواهد داشت و میزان یارانه برای افرادی که از روز اول پرداخت تاییدیه داده می شود، در نظر گرفته شده است.

با اجرای طرح اصلاح یارانه ها و پرداخت یارانه معیشتی به مردم، قیمت جدید چهار کالای اساسی اعلام شد. برای این افزایش به ازای هر نفر 300 تا 400 هزار تومان یارانه به خانوارها پرداخت شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه امروز دولت از اقدامات وزارت بهداشت در زمینه ایجاد بیمه سلامت همگانی برای 5 میلیون نفر از هموطنان و اجرای قانون تعرفه خدمات درمانی تقدیر کرد.

وی همچنین از بیمه بیماری های خاص و صعب العلاج تقدیر کرد و از مسئولان خواست تا با تسریع در پرداخت بیمه ها و بیمارستان ها این اقدامات ارزشمند را تکمیل کنند.

وی با اشاره به گزارش وزیر نفت از سفر به ونزوئلا و امضای تفاهم نامه با این کشور گفت: آمریکای لاتین ظرفیت خوبی برای کشور ما است که نباید در روابط خارجی مورد غفلت قرار گیرد.

رئیسی افزود: توجه به آفریقا پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اولویت های سیاست خارجی کشورمان بود که باید در تعامل با سایر کشورها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم توجه وزرا و مسئولان اجرایی به امور زیربنایی تاکید کرد و گفت: کارهای روزمره نباید باعث بی توجهی به کارهای اساسی شود.

رئیس جمهور با اشاره به سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری محرک های اقتصادی در پروژه های بزرگ کشور خاطرنشان کرد: باید در سال اول دولت گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

بیشتر بخوانید  محسن ابراهیم زاده مواد مصرف کرده بود؟

رئیسی افزایش سرمایه گذاری خارجی و بهره وری را از خواسته های رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: همه وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی باید به موضوع سرمایه گذاری در رشد اقتصادی و افزایش بهره وری توجه ویژه داشته باشند.

رئیس جمهور در بخش دوم سخنان خود که به برگزاری آزمون سراسری جذب دانش آموز و معلم اشاره دارد، تقویت نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش را اقدامی اساسی و مهم برشمرد و گفت: افراد کارآمد مبتنی بر عدالت در جذب دانش آموزان آموزش در خط و چانه زنی

وی افزایش بی رویه قیمت ها و خروج از بازار را مایه نگرانی شهروندان دانست و گفت: دولت متعهد است با اتخاذ تدابیر مناسب برای تنظیم و نظارت بر بازار و گره گشایی بازار را آرام کند. گره های زندگی انسان».

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت برای حفظ آرامش بازار و کمک به مردم تا تحویل کارت الکترونیکی، روزی را پرداخت می کند.


دیدگاهتان را بنویسید