تصمیم جدید آموزش و پرورش برای استخدام معلمان



آنچه دیگران می خوانند:


پس از امضای تفاهم نامه همکاری وزرای «فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «آموزش و پرورش»، یوسف نوری و محمد مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالاتی درباره مسمومیت سریالی دانش آموزان و برگزاری کنسرت در ماه مبارک رمضان پاسخ دادند. .

مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش شامگاه شنبه ۲۲ اسفندماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یوسف وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. نوری. و دو وزیر حاضر در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

یکی از سوالاتی که از نوری پرسیده شد، موضوع مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس بود که وی توضیح داد: نگرانی والدین را درک می کنم. به هر حال این بچه ها حاصل زندگی آنها هستند و ما واقعا از این اتفاقات ناراحت هستیم. رسانه های خارجی این موضوع را تسریع کردند و آن را برجسته کردند. امروز بیشترین زمان را حتی با حضور سران سه قوه به این موضوع اختصاص دادیم و اکنون با محوریت وزارت کشور به طور جدی به این موضوع می پردازیم تا معلمان محترم دانش آموزان و به ویژه والدین از این دغدغه رهایی خواهند یافت.

وی درباره حل مشکل استخدام معلم در هنرستان ها نیز گفت: در حال حاضر در این حوزه مسابقات پذیرش در مقطع ابتدایی و دانش آموزان استثنایی داریم و در مراحل بعدی بر اساس نیازی که داریم دعوت نامه را اعلام خواهیم کرد. داوطلبان شرکت در آزمون های تخصصی

بیشتر بخوانید  تجهیزات بانک تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر لامرد

همچنین این سوال مطرح شد که قبلاً طرحی وجود داشت که بر اساس آن قهرمانان ورزشی برای معلمان ورزش استخدام می شدند، آیا اکنون می توانیم نمونه هایی از آن را در حوزه هنری داشته باشیم؟ که وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد: طرحی برای دانش آموزان برتری که می توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند تصویب شده است. روی کار قهرمانان ملی هم کار می کنیم که به دلیل استقبال از آنها در اولویت بودند. انشاءالله از هنرمندان هم همینطور استفاده کنیم.

برنامه های وزارت ارشاد در ماه مبارک رمضان

همچنین اسماعیلی درباره طرح «هر دانش آموز یک هنر است» گفت: ما می خواهیم همه دانش آموزان ما علاوه بر آموزش های رسمی و متعارف، حداقل در یک هنر مهارت داشته باشند. چون هنر مال ایرانیان است و بس. انشاالله این ایده را اجرا خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال ایسنا درباره برنامه هایشان برای ماه رمضان به ویژه کنسرت گفت: در ماه مبارک رمضان که نوروز امسال است، مهمترین فعالیت ما برپایی نمایشگاه جامع قرآن است. a که در سال جاری تقریباً 50 درصد افزایش یافته است. در آنجا فعالیت های هنری مختلفی را پیش بینی کرده ایم که در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. در تلاش هستیم همزمان با تهران نمایشگاه استانی قرآن در اکثر استان ها برگزار شود. طبق معمول کنسرت ها تا هفدهم ماه مبارک رمضان اجرا می شود.


بیشتر بخوانید  نظر سیدحسن خمینی درباره مستند «بانو قدس ایران» چه بود؟

دیدگاهتان را بنویسید