تصمیم ایالات متحده در مورد زنان افغان



یک مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن نه تنها در مورد زنان در معرض خطر بلکه در مورد مردان و اقلیت ها در مشاغل پر خطر نیز نگران است.

گروه های مدافع حقوق بشر با کاخ سفید و وزارت امور خارجه استدلال کرده اند که زنانی که در طی دو دهه اشغال آمریکا و حامیان آن به چیزی دست یافته اند باید در این لیست گنجانده شوند.

ترزا کازال ، مدیر گروه پشتیبانی لیست مینا ، که از زنان سیاستمدار در دولت های سراسر جهان حمایت می کند ، گفت: “جان این افراد در خطر است.” رهبران زن توسط نیروهای طالبان ترور شده اند. جان آنها هر روز در معرض خطر است.

این گروه و سایر فعالان پیشنهاد می كنند كه ویزا به روند سریع فعال كردن افغان های در معرض خطر اضافه شود و این برنامه توسط وزارت امور خارجه تدوین شود و مقامات آمریكایی به طور فعال به دنبال دیپلماسی با كشورهای دیگر و تأمین امنیت آنها باشند.

کاخ سفید به درخواست ویزای بیشتر برای فعالان حقوق زنان افغان پاسخی نداده است. جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده پنجشنبه شب در مورد عقب نشینی نیروهای آمریکایی صحبت خواهد کرد و انتظار می رود در مورد حقوق زنان صحبت کند.

یک منبع دولتی در کانادا همچنین گفت که در حالی که ایالات متحده حضور نظامی خود را در افغانستان کاهش می دهد ، دولت کانادا قصد دارد صدها مترجم افغان ، کارمندان سفارت و خانواده های آنها را در معرض خطر بپذیرد.

مأموریت رزمی کانادا در افغانستان یک دهه پیش پایان یافت و این کشور در حال حاضر حدود 800 تبعه افغان را که به عنوان مترجم یا نقشه بردار دیگر در این کشور کار کرده اند ، جابجا کرده است.

بیشتر بخوانید  پیش بینی بورس فردا یکشنبه 20 فروردین 1401 / آیا بورس سقوط می کند؟

یک منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود ، گفت که دیگر مترجمان در افغانستان و مقامات دولتی در سفارت کانادا در کابل در حال تلاش برای ترک هستند و کانادا قصد دارد آنها را به عنوان پناهجو بپذیرد.

بسیاری از این افغانها نگران انتقام جویی توسط طالبان هستند. این منبع گفت که حدود 45 کارمند سفارت و خانواده های آنها ، در مجموع 235 نفر ، و حداقل 40 مترجم و خانواده های آنها.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید