تصفیه خانه فاضلاب شهری کرمانشاه در آستانه بهره برداری است – اخبار کرمانشاه – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب کرمانشاهاگرچه مشکل آب آشامیدنی کرمانشاه مربوط به امسال نیست و هر ساله با گرمتر شدن هوا و کاهش فشار آب احساس می شود اما امسال وضعیت حادتر شده و بسیاری از محله ها ساعاتی دیگر با کمبود آب روبرو هستند.

این مشکل مزمن در شهر کرمانشاه در حالی است که قرار بود سد گاووشان در سال 1994 به بهره برداری برسد و قسمت قابل توجهی از آب آشامیدنی مورد نیاز شهر کرمانشاه از این طریق تأمین شد اما از آن زمان به بهره برداری نرسیده است. سپس به دلیل مشکلات مالی

طبق قول مسئولان ، آب سد گاووشان باید تا پایان تیرماه به کرمانشاه برسد و بخشی از آب مورد نیاز شهر را تأمین کند ، البته این اقدام همه مشکلات مربوط به کمبود آب را حل نمی کند و هنوز مردم باید به الگوی مصرف توجه کنند.

سرانه مصرف آب ایران 170 لیتر است ، در حالی که این رقم در ژوئیه 1400 در استان کرمانشاه بیش از 235 لیتر است که ممکن است به دلیل عدم انطباق با الگوی مصرف انسان ، استفاده از آب آشامیدنی برای کشاورزی و فرسودگی شبکه باشد. و پاره کردن مثل آب باش.

استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند بر تسریع پروژه تصفیه خانه کرمانشاه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با اتمام این پروژه بخشی از مشکل کمبود آب در کرمانشاه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه جریان آب به شهر کرمانشاه در حدود 4000 لیتر در ثانیه و میزان مصرف بیش از 6500 لیتر در ثانیه است خاطرنشان کرد: بخشی از این مصرف با هدر رفت آب همراه است و مردم باید الگوی مصرف را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید  روزانه بیش از 100 نفر در استان مازندران به دلیل تاج گذاری در بیمارستان بستری می شوند - اخبار مازندران - اخبار استانهای تسنیم

بازوند تأمین آب تصفیه خانه بزرگ کرمانشاه را 1000 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: به ما قول داده اند که این تصفیه خانه تا 10 روز آینده به بهره برداری می رسد. در صورت تحقق این قول ، بیش از 1000 لیتر در ثانیه آب وارد شبکه می شود. “مشکلات کاهش می یابد. اگرچه این 1000 لیتر در ثانیه به دلیل کمبود مخزن قابل توزیع نیست ، اما مشکلات به حداقل می رسد.

وی با اشاره به استفاده غیرمجاز از آب آشامیدنی شهری برای بخش کشاورزی ، افزود: شرکت آب با همکاری دادستانی با این افراد همکاری جدی می کند.

بازوند افزود: این استان در حدود 1050 لیتر در ثانیه کمبود آب داشت که باید به 150 تا 200 لیتر در هفته افزایش یابد.

وی گفت: آبرسانی طولانی مدت کرمانشاه از طریق سد گاوشان برنامه ریزی شده و قرار بود در سال 94 با ظرفیت 2500 لیتر در ثانیه به آبفا تحویل شود که هنوز کامل نشده است اما چند سال پیش خط اضطراری با 700 در ثانیه از سد گاوشان به بهره برداری برسید.

کاکاوند با بیان اینکه پروژه سد گاووشان ناقص است ، اظهار داشت: شهر کرمانشاه به 250 هزار متر مکعب مخزن نیاز دارد اما ظرفیت فعلی 129 هزار متر مکعب است و به عبارت دیگر آب با نیمی از ظرفیت مورد نیاز تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حجم مورد نیاز از طریق سد گاوشان تأمین می شود ، افزود: قول داده شده است که تصفیه خانه آب Omarl با ظرفیت 1000 لیتر در ثانیه تا ژوئیه وارد زنجیره خواهد شد که اکثریت تصمیم گیری خواهد کرد. از مشکل کمبود آب. “

بیشتر بخوانید  آیا زمان صعود بیت کوین فرا رسیده است ؟

انتهای پیام / 832 / ی

دیدگاهتان را بنویسید