مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تصاویر پایان عمر سیل وحشتناک در افغانستان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، «خلیل رحمان رحمانی» وزیر مهاجرت دولت موقت طالبان گفت: در سیل اخیر در افغانستان 200 نفر جان باخته و بیش از 18 هزار خانه تخریب شده است.

وزیر مهاجرت طالبان در یک نشست خبری درباره سیل اخیر در افغانستان گفت که در سیل اخیر در مناطق مختلف این کشور 200 نفر کشته و 250 نفر زخمی شدند.

وی افزود: همچنین سیل اخیر 18 هزار منزل مسکونی را تخریب کرد.

سی ان ان دیروز به نقل از مقامات طالبان گزارش داد که در جریان سیل اخیر در افغانستان 95 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند.

به گفته این رسانه آمریکایی، همزمان با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های کشورهای غربی، در 10 روز گذشته افغانستان شاهد سیلاب های ویرانگر در 10 ولایت بوده که خسارات جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.

شرف الدین مسلم، معاون وزیر بلایای طبیعی در دولت موقت طالبان به سی ان ان گفت: مواد غذایی و اقلام اساسی به مناطق سیل زده ارسال شده است و سازمان های بین المللی نیز به آسیب دیدگان کمک خواهند کرد.

وی افزود: زمستان در راه است و سیل زدگان سرپناهی ندارند.

پیش از این، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که 60 نفر در اثر سیلاب های ناگهانی در چندین ولایت افغانستان در هفته گذشته جان خود را از دست داده اند.

این نهاد گفته است که سیلاب های اخیر در افغانستان علاوه بر تلفات جانی، 800 خانه را در ولایات کنر، لغمان، ننگرهار و پروان تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید  خبر مهم رتبه معلم / تست رتبه معلم صحت دارد؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *