(تصاویر) دیوار ترکیه در مرز ایران


(تصاویر) دیوار ترکیه در مرز ایران

روز جدید به گفته دولت ترکیه ، هدف از ساخت این دیوار بتونی افزایش سطح امنیت مرزی به منظور مبارزه با تروریسم ، قاچاق کالا و مهاجرت غیرقانونی است.

دولت ترکیه در حال ساخت یک دیوار مرزی بتونی 63 کیلومتری در استان شرقی وان ، در امتداد مرز با ایران است.

به گفته فرارو ، ساخت و نصب دیوارهای بتونی و برج های هوشمند که از مرز شهر چالدران وان با ایران آغاز شده است ، همچنان ادامه دارد. این دیوار تا شهر Do شهرستان ubayaz ید d شهر A ری r استان و شهر Yuksekawa از استان Hakkari امتداد دارد. طول بلوک های این دیوار 2.80 متر و ارتفاع آنها 3 متر است. وزن آنها نیز 7 تن است.

به گفته مقامات ترکیه ، تاکنون 76 برج مشاهده در مناطق مرزی استان وان ساخته شده است. ترکیه همچنین گودال 110 کیلومتری را در مناطق مرزی استان حفر کرده است.

به گفته دولت ترکیه ، هدف از ساخت این دیوار بتونی افزایش سطح امنیت مرزی به منظور مبارزه با تروریسم ، قاچاق کالا و مهاجرت غیرقانونی است.

یکی از اهداف ساخت این دیوار مبارزه با تروریسم است. به گفته رسانه های ترکیه ، بیش از هزار عضو حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) در اردوگاه های مرزی با ایران فعالیت می کنند و ساخت دیوار باید مانع از حرکت اعضای این گروه شود.

هدف دیگری که برای ساخت این دیوار بیان شده ، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی است. مرز ترکیه با ایران یکی از محبوب ترین راه های قاچاق انسان است. بر اساس گزارش رسانه های ترکیه ، طی هفته های گذشته حداقل 500 افغان روزانه به ترکیه مهاجرت کرده اند.

بیشتر بخوانید  ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان بازی ایران و لبنان بود

دوستداران محیط زیست می گویند ساخت دیوار مرزی قاچاق حیات وحش را در این منطقه محدود می کند و تأثیرات مخرب طولانی مدت بر محیط زیست خواهد داشت. از طرف دیگر ، این دیواره می تواند چرخه هیدرولوژیکی منطقه را تحت تأثیر قرار داده و از رسیدن سیل به تالاب ها جلوگیری کند.

ترکیه پس از سالها ورود غیرقانونی آوارگان سوری تصمیم به ساخت دیواری به طول 832 کیلومتر گرفته است. این دیوار سومین دیوار طولانی در جهان است ، پس از دیوار چین و مرز ایالات متحده با مکزیک.

دیدگاهتان را بنویسید