تصاویر دیده نشده از ماشین های لوکس و عجیب ملکه الیزابت


به گزارش سلام نو، مجموعه خودروهای ملکه الیزابت انعکاسی از سلیقه او برای خودروهای کلاسیک است. او یکی از برجسته ترین چهره های سیاسی تاریخ بود که در ارتش بریتانیا به عنوان مکانیک خودروهای جنگی در جنگ جهانی دوم خدمت کرده بود.

ملکه الیزابت دوم انگلیس امروز درگذشت. ملکه ای که همیشه درباره کلکسیون ماشین هایش صحبت شده است.

گواهینامه رانندگی به نام ملکه صادر می شود، اما او تنها فردی در بریتانیا بود که از نظر قانونی نیازی به گواهینامه یا پلاک برای رانندگی نداشت.

علیرغم عدم نیاز به گواهینامه، ملکه از زمان یادگیری رانندگی با کامیون آمبولانس در طول جنگ جهانی دوم برای ارائه خدمات به زنان، یک راننده حرفه ای بوده است.

ملکه الیزابت دوم ترسی از نشان دادن مهارت های رانندگی خود ندارد. او در سال 1998، پادشاه عربستان سعودی را با رانندگی به پایتخت کشورش در بالمورال غافلگیر کرد.

سفیر سابق بریتانیا، شرارد کاپ کولز، این دیدار را در ساندی تایمز بازگو کرد: «ولیعهد در صندلی جلوی لندرور نشست و مترجمش در صندلی عقب نشست. در کمال تعجب ملکه سوار لندرور شد و پشت فرمان نشست. زنان هنوز در عربستان سعودی اجازه رانندگی نداشتند و عبدالله به رانندگی یک زن عادت نداشت چه برسد به یک ملکه.

در این گزارش به مشخصات فنی خودرو ملکه الیزابت می پردازیم:

سیتروئن SM Opera

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

این خودرو در سال 1972 به عنوان “موتور ترند خودروی سال” در آمریکا انتخاب شد و در مسابقات خودروی سال اروپا سوم شد. اگر از جلو به آن نگاه کنیم، می توان آن را با یک 3 چرخ اشتباه گرفت. تمامی مدل های خودروی سیتروئن دارای سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نبود. آمدن این خودرو از فرانسه غیرعادی بود زیرا صنعت خودرو پس از جنگ جهانی دوم بهبود نیافت.

بیشتر بخوانید  7 ضد آفتاب وارد جریان خون می شود

روزنامه‌نگاران و مردم در مورد عملکرد این خودرو تردید داشتند زیرا قبلاً چنین چیزی را در بازار فرانسه ندیده بودند. این خودرو تا سال 1975 تولید می شد و می توانست به حداکثر سرعت 140 مایل در ساعت برسد و شتاب 0-60 را در 8.5 ثانیه طی کند.

مرسدس بنز 600 پولمن لاندولت 1965

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

این یک وسیله نقلیه لوکس کلاس بالا بود که توسط مرسدس طراحی شده بود و توسط مقامات عالی دولتی مانند ملکه، دولت آلمان و حتی پاپ استفاده می شد.

در بازه زمانی 1965 تا 1981 در مجموع 2677 دستگاه از این خودرو تولید شد. بنز 600 نیز اساس سری میباخ 57/62 بود. دو مدل برای مرسدس بنز 600 1965 موجود بود. یک سدان 4 در با فاصله بین دو محور کوتاه تر و دیگری با فاصله بین دو محور طولانی تر که مانند یک سدان 6 در بود.

روور P5

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

Rover P5 بین سال های 1958 تا 1973 تولید شد. این شرکت در مجموع 69141 عدد از آنها را تولید کرد و ملکه الیزابت دوم صاحب یکی از آنها بود. P5 آخرین مدل Rover بود و دارای موتور 3.5 لیتری V8 با قدرت 160 اسب بخار بود. این موتور 3.5 لیتری بسیار مورد توجه مقامات عالی رتبه دولتی به ویژه در بریتانیای کبیر است. نخست وزیران مارگارت تاچر، ادوارد هیث، هارولد ویلسون و جیمز کالاگان از آن استفاده کردند.

P5 خارج شد و جگوار XJ به عنوان خودروی رسمی نخست وزیر در دوران تصدی مارگارت تاچر جایگزین شد.

هامبر سوپر اسنایپ 1953

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

Humber Super Snipe توسط شرکت بریتانیایی Humber Limited بین سال های 1938 تا 1967 تولید شد. اولین نسخه منتشر شده هامبر سوپر اسنایپ قبل از جنگ بود که حداکثر سرعت 79 مایل در ساعت داشت، شاهکاری که در آن زمان خودروهای کمی می توانستند با آن رقابت کنند.

بیشتر بخوانید  فوری؛ با پژو پارس خداحافظی کنید

این خودرو برای طبقه متوسط ​​رو به بالا و مقامات دولتی در نظر گرفته شده بود. این مدل سال 1953 بود که توجه ملکه الیزابت دوم را به خود جلب کرد. گران نبود، اما با این حال تمام تجملات مناسب یک ملکه را داشت.

1948 دایملر DE

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

دایملر DE بزرگ‌ترین و گران‌ترین خودرو بین دهه‌های 1940 و 1950 بود. DE36 آخرین خودروی DE بود که توسط دایملر عرضه شد و در سه نسخه دراپ کوپه، سدان و بدنه سدان عرضه شد. محبوبیت دایملر DE به خانواده سلطنتی بریتانیا محدود نشد. این خودرو به کشورهای عربستان سعودی، افغانستان، اتیوپی، تایلند، موناکو و خانواده سلطنتی هلند فروخته شد.

1961 رولزرویس فانتوم وی

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

این یکی از زیباترین وسایل نقلیه در مجموعه خودروهای 10 میلیون پوندی ملکه الیزابت دوم است. تنها 516 دستگاه ساخته شد و بیشتر آنها توسط خانواده سلطنتی و دولت های سراسر جهان خریداری شد. این خودرو بین سال های 1959 تا 1968 تولید شد و از نظر درآمدی که برای شرکت به همراه داشت خودروی موفقی بود.

گیربکس 4 سرعته اتوماتیک با موتور V9 با دو کاربراتور داشت.

علاوه بر ملکه، یکی دیگر از مالکان برجسته، جان لنون خواننده گروه بیتلز بود.

مربی شهر ادوارد هفتم

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

این وسیله نقلیه کمیاب است که ملکه الیزابت دوم تا به امروز از آن استفاده کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، این خودرو به نام ادوارد هفتم نامگذاری شد و در سال 1964 بازسازی شد.

1955 Imperial Midget Racer

عکس l عجیب ترین ماشین های ملکه که ندیده اید

این ماشین هدیه تولد شاهزاده چارلز بود که در سال 1955 7 ساله می شد. چیزی که فقط یک هدیه تولد در سال 1955 بود، به یک کالای کلکسیونی کمیاب تبدیل شده است!

بیشتر بخوانید  جدیدترین قیمت طلا و سکه 5 آبان 1401

این خودرو برای یک خودروی مسابقه ای طراحی شده است و اطلاعات زیادی در مورد این وسیله نقلیه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید