مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تصاویر دیده نشده از قلاده پلنگ نر در ارتفاعات املش در استان گیلان / فیلم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، روابط عمومی و رسانه های حفاظت محیط زیست گیلان صبح روز دوشنبه 29 تیرماه به نقل از معاونت حفاظت محیط زیست و حفاظت محیط زیست استان گیلان گزارش دادند: عوامل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش تحت عنوان راهنمایی‌های بوم‌شناس شاهپور عبدی موافک یک پلنگ نر در ارتفاعات این شهر به تصویر کشیده شد.

تورج صادقی افزود: این دومین بار است که عوامل یگان حفاظت موفق به صید یک پلنگ در این منطقه می شوند و گزارش های مکرر مردم و مسئولان اجرایی ما از مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه زیستگاهی حاصلخیز و فوق العاده مناسب برای این منطقه است. این گونه، گونه ای نادر در کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: تنوع منحصر به فرد گیاهی و جانوری، وجود دره های عمیق در این مناطق بهترین شرایط را برای گونه های جانوری از جمله پلنگ، ببر، خرس قهوه ای، گربه جنگلی، خوک و سایر جانوران فراهم کرد که می توان گفت شجاع بی نظیر در کشور

تورج صادقی بیان کرد: املش به دلیل داشتن جنگل و کوهستان انبوه از تنوع زیستی بالایی برخوردار است که می تواند بار دیگر گونه های پلنگ، گرگ، گربه جنگلی، روباه معمولی، شوک و … را در سال جدید ثبت کند. محیط زیست.

وی بیان کرد: شهرستان آملز دارای چهار منطقه تشکیلاتی نیست و با توجه به اینکه دارای اکوسیستم های منحصر به فرد با تنوع زیستی بالا است، شهرستان به این امر نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  وضعیت بازار املاک در تهران/ قیمت اجاره ۶۱ درصد افزایش یافت
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *