مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تصاویری از بزرگترین هواپیمای جهان در حال پرواز بر فراز آسمان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پرواز بزرگترین هواپیمای جهان

دلگرم کننده: به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سرانجام بزرگترین هواپیمای جهان بامداد شنبه با موفقیت پرواز کرد. این هواپیمای 250 تنی دارای طول بال 117 متر و دارای دو بدنه تایید شده است. دو بدنه هواپیما با ادامه بال بلند آن به هم متصل شده اند. این هواپیما همچنین دارای 6 موتور جت است.

این پرواز که توسط استراتولانچ انجام شد، ساعت 10 به وقت محلی از پایگاه هوایی موهاوی در کالیفرنیا انجام شد. این فضاپیما برای پرتاب موشک به فضا استفاده خواهد شد. این پرواز آزمایشی حدود 150 دقیقه به طول انجامید و به سلامت فرود آمد.


تصاویری از بزرگترین هواپیمای جهان، پرواز بزرگترین هواپیمای جهان

مشخصات بزرگترین هواپیمای جهان

این هواپیما برای پرواز در ارتفاع 10670 متری از سطح زمین طراحی شده است. این ارتفاع برای پرتاب موشک به مدار زمین کاملا مناسب است. شرکت خصوصی Northrop Grumman قراردادی با Stratolaunch امضا کرده است تا از این فضاپیما برای پرتاب موشک Pegasus KSL به فضا استفاده کند.

سرعت این هواپیما در پرواز آزمایشی به 280 کیلومتر در ساعت و ارتفاع آن از سطح زمین 4572 متر بود. این پرواز پس از آن انجام شد که این شرکت در ماه های اخیر بیش از 50 کارمند خود را اخراج کرد و از برنامه های قبلی برای ساخت موشک های فضایی خود صرف نظر کرد. دلیل اصلی این تغییرات مرگ پل آلن، موسس شرکت و یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در سال 2011 بود.


بیشتر بخوانید  رونمایی بی بی رکسا خواننده امریکایی از دوست پسر ایرانی خود
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *