تشکیل یک جزیره جدید در آبهای سرزمینی جمهوری آذربایجان در دریای خزر + عکس و فیلم – اخبار ترکیه و اوراسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمعصر روز 4 جولای ، تصاویر چندین انفجار در دریای خزر در شبکه های مجازی منتشر شد. این انفجارها عمدتا در حوالی پایتخت آذربایجان ، باکو رخ داده است.

شرکت ملی نفت آذربایجان (SOCAR) در بیانیه ای گفت: “این انفجارها هیچ ارتباطی با میدان های نفتی و گازی آذربایجان و تجهیزات دریایی ندارد و احتمالاً منشأ طبیعی دارد.”

تحقیقات بیشتر نشان داد که این حادثه در اثر فوران آتشفشان (آتشفشان گل) ایجاد شده است ، و در طی آن گل و لای به صورت فوران بر روی سطح آب از زمین سقوط کرده است.

الهام شعبان ، رئیس مرکز اکتشافات نفت خزر گفت: محل انفجار جایی است که هیچ میدان نفتی و گازی وجود ندارد و خطوط لوله نفت و گاز عبور نمی کنند. این پدیده یا منشأ طبیعی دارد یا احتمالاً از چاههای تجربی حفر شده در دوران اتحاد جماهیر شوروی برای اکتشاف نفت و گاز در این مناطق است. با گذشت زمان ، ممکن است گاز از روده این چاه ها نشت کرده باشد و اکنون به دلیل پدیده “طغیان” یا سایر عوامل طبیعی منفجر شده باشد.

دریای خزر ، جمهوری آذربایجان ،

دریای خزر ، جمهوری آذربایجان ،

پس از انفجارها ، یک جزیره در آبهای سرزمینی دریای خزر ، 70 کیلومتری باکو ایجاد شد.

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی قبل از پایان سال صادر می شود

دیدگاهتان را بنویسید