مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تشکیل فراکسیون سلامت سالمندان در مجلس/ به درمان سالمندان می پردازیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نماینده مردم نوشهر و چالوس و رئیس فراکسیون سلامت سالمندان شورای اسلامی گفت: در سال 1430 بیش از 30 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند.

محمدعلی محسنی بندپی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان به همت صندوق بازنشستگی کشوری افزود: برای اولین بار در شورای اسلامی فراکسیون سلامت تشکیل داده ایم. سالمندان و در این فراکسیون به طور جدی با درمان سالمندان سروکار داریم.

وی ادامه داد: درمان برای سالمندان و بازنشستگانی که با مشکلات بهداشتی سروکار دارند بسیار مهم است.

محسنی بندپی بر ضرورت تکریم مستمری بگیران و بزرگان جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در سال گذشته فراکسیون ریش سفیدان در بین فراکسیون های برگزار کننده 20 جلسه بیشترین جلسات را برگزار کرد و در مجلس اعلام کردم که وضعیت مستمری بگیران خوب باشد.

یکی از اعضای شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انگلیس اینطور نیست که مستمری بگیران در معرض خطر باشند و نظام سلامت به آنها رسیدگی کند، سالمندان را پیگیری و در اولویت قرار دهید.

پیگیر مسائل بازنشستگان و سالمندان هستیم

وی خاطرنشان کرد: ما با جان و دل پیگیر مسائل مستمری بگیران و سالمندان هستیم و مسائلی مانند قضاوت و مطالبات آنها را با جدیت دنبال می کنیم و آنها نیز می توانند به معاونت ها و کانون های بازنشستگی شهرستان های خود مراجعه و مطالبات خود را مطرح کنند.

محسنی بندپی گفت: در کمیسیون اجتماعی بر اجرای دستورات تیرماه مستمری بگیران نظارت داریم و در صورت تصمیم گیری باید منابع مالی آن دیده شود.

بیشتر بخوانید  نحوه آموزش به دانش آموزان بیمار و عروق کرونر اعلام شد

وی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به معنای تکریم بزرگان و رهبری و اولویت دادن به پیشگیری بر درمان است لذا پزشک خانواده را با جدیت دنبال می کنیم.

اولویت اول ما حفظ کرامت مستمری بگیران کشوری است

محمود مرتضایی فرد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با تبریک فرا رسیدن بیست و پنجمین روز ذی الحجه گفت: صندوق بازنشستگی کشوری تلاش زیادی برای کمک به معیشت و افزایش قدرت خرید مستمری بگیران داشته است. و اجرای طرح های کمکی یکی از این برنامه هاست».

مرتضي فرد با بيان اينكه در همه برنامه ها تلاش مي كنيم حرمت بازنشستگان را حفظ كنيم، افزود: اولويت اول صندوق بازنشستگي كشوري حفظ شأن و منزلت بازنشستگان است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های ورزشی بازنشستگان در سراسر کشور گفت: بیش از چهار هزار ورزشکار و بانوی ورزشکار بازنشسته در رشته های انفرادی و گروهی در این مسابقات به رقابت پرداختند.

به گفته وی، تلاش صندوق بازنشستگی کشوری بر این است که علاوه بر تامین حقوق و موجودیت مستمری بگیران، حفظ و ارتقای سلامت و نشاط مستمری بگیران تحت پوشش این صندوق را فراهم کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *