مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تشکیل شورای جدید به ریاست رئیس جمهور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی و دبیر هیأت دولت در بیانیه ای با اشاره به اینکه «طرح جهش تولید دانش بنیان» در شورای امنا تصویب و در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: این طرح در دستور کار دولت قرار گرفت. به عنوان یک قانون اجباری

وی با یادآوری اینکه دولت قبل در سال 99 طی نامه ای به امضای رئیس سابق دفتر رئیس جمهور با تصویب این طرح مخالفت کرد، گفت: ایشان نیز شرکت های دانش بنیان را در دستور کار جدی خود قرار دادند و از تصویب «دانش» حمایت کامل کردند. -مستقر”. برنامه تولید.

سخنگوی دولت ادامه داد: به همین دلیل دولت سیزدهم در جریان مصوبه تصویب این طرح نظر مثبت خود را به مجلس ابلاغ کرد. معاونان امور مجلس و علم و فناوری ریاست محترم جمهوری چند ماهی است که برای تکمیل این طرح در مجلس تلاش می کنند.

دبیر هیأت وزیران تاکید کرد: اگر دولت با این طرح موافقت نمی کرد، به دلیل بار مالی آن، به احتمال زیاد اعضای محترم شورای امنا این طرح را مشمول اصل 75 قانون اساسی دانسته و آن را تصویب نکردند. . . سرانجام طرح «جهش در تولید دانش بنیان» در 21 اردیبهشت در شورای امنا تصویب و به قانون الزامی تبدیل شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه قانون «جهش تولید دانش بنیان» در 20 ماده و 10 تبصره دارای مزیت های قابل توجهی است، تصریح کرد: در این قانون دستگاه های اجرایی موظفند اولویت های فناورانه را تعیین و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای پاسخگویی استفاده کنند. نیازهای تکنولوژیکی . .

بیشتر بخوانید  فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی شد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: یکی از مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان خام فروشی و نبود مواد اولیه ارزان قیمت است. برای رفع این مشکل و کاهش انگیزه خام فروشی، در قانون جدید تصویب مالیات بر صادرات مواد نیمه خام وضع شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در این قانون عدالت با محوریت توسعه شرکت های دانش بنیان و ایجاد سازوکار استانی برای تقویت نوآوری و فناوری در استان ها نیز ذکر شده است، گفت: نوآوری های این قانون در حال بررسی است.

سخنگوی دولت اعلام کرد: بر اساس این قانون، شورای حاکمیتی فناوری و محصولات دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور و با حضور تنی چند از وزرا و جمعی از اعضای کمیسیون های مرتبط در مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه می دهد. ” شورا در تسهیل و تسریع در تنظیم سیاست‌های کلان برای حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از جمله ارائه مزایا، مزایا و امتیازات به شرکت‌های دانش‌بنیان نقش خواهد داشت.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه گامی کامل در تولید و حمایت واقعی از شرکت های دانش بنیان مستلزم همکاری فرابخشی و تدارک تدابیر در سایر قوا است، گفت: در قانون جدید نیز به این نکته توجه شده است. به عنوان نمونه در این قانون تشکیل دادگاه های تخصصی برای شرکت های دانش بنیان توسط قوه قضائیه و تسریع و تسهیل در رسیدگی به دعاوی حقوقی آنها نیز ذکر شده است.

سخنگوی دولت در پایان با بیان اینکه در ماده 10 این قانون در چند بند ویژه راهکارهایی برای رونق بازار محصولات دانش بنیان ارائه شده است، گفت: این قانون گام مهمی رو به جلو محسوب می شود و در صورت اجرای صحیح، انشالله. بخش مهمی از تولید موانع دانش بنیان برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید  برزیلی ها رکورد بیشترین استفاده از تلفن در جهان را دارند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *