تشکیلات خودگردان فلسطین: سخنان بنت منجر به جنگ مذهبی خطرناکی می شود – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمتشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد اظهارات نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی منجر به یک جنگ مذهبی خطرناک خواهد شد و دولت اسرائیل مسئول تمام عواقبی است که مانع تلاش ها و تحرکات بین المللی می شود ، حتی در آستانه عید. مقتول اقدامات تحریک آمیز را در مسجدالاقصی انجام می دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین با تأکید بر اینکه سخنرانی بنت باعث تحریک جامعه بین المللی و حتی دولت آمریکا که به دنبال حفظ وضع موجود در مسجد الاقصی است ، خواستار حفظ وضعیت تاریخی مسجدالاقصی شد.

واکنش به حمله اشغالگران اسرائیلی به مسجدالاقصی

وزارت امور خارجه مصر حمله شهرک نشینان اشغالگر به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

احمد حافظ ، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر وی در بیانیه ای تأکید کرد که کشورش بارها در مورد هرگونه حمله به مسجد الاقصی که جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان دارد هشدار داده است.

حافظ با بیان اینکه مسجد الاقصی عبادتگاه مسلمانان است ، گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر وظیفه دارد امنیت نمازگزاران فلسطینی را تأمین کند و از هرگونه تنش و خشونت جلوگیری کند.

از طرف دیگر ، وزارت امور خارجه اردن وی با محکومیت تجاوز به مسجد الاقصی تأکید کرد که حمله صهیونیست ها به این مسجد نقض وضعیت تاریخی و قانونی آن و نقض قوانین بین المللی و تعهدات رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر است.

زایفولا فیس ، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن تأکید کرد که وزارتخانه یادداشت اعتراضی خود را به رژیم صهیونیستی تحویل داده و خواستار پایان دادن به تحریکات صهیونیست ها در قدس و مسجد الاقصی و احترام به وضعیت تاریخی و قانونی مسجد و آزادی شده است. عبادت در مسجد.

بیشتر بخوانید  المپیک 2020 | روز پانزدهم؛ تاریخ سازی کاراته

همچنین وزارت خارجه ترکیه وی همچنین حمله به مسجد الاقصی و حمله وحشیانه نمازگزاران و معتقدان به مسجد را به شدت محكوم كرد و تأكید كرد كه اشغالگران اسرائیلی حرمت مسجد را نقض كرده و با گاز اشک آور و نارنجك صوتی شلیك كرده اند.

در بیانیه وزارت آمده است که پلیس رژیم صهیونیستی بار دیگر به شهروندان اجازه حمله به مسجد الاقصی را داده است ، در حالی که حملات اشغالگران به این مسجد در ماه مبارک رمضان هنوز فراموش نشده است.

در این بیانیه افزوده است که ادامه این حملات و اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان در مسجدالاقصی بسیار خطرناک بوده و باید در اسرع وقت متوقف شود.

در این رابطه سازمان همکاری اسلامی وی همچنین در بیانیه ای تأکید کرد که تجاوزات مداوم متجاوزان اسرائیلی به مسجد الاقصی در راستای تلاش های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد و قاعده نهایی آن است که این یک نقض آشکار بین المللی است قانون و کنوانسیون ژنو سازمان ملل.

این سازمان دولت اسرائیل را مقصر این تجاوزها دانست و از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست كه به مسئولیت های خود عمل كرده و از ادامه تجاوز جلوگیری كند و تلاش كند تا راه حل سیاسی مبتنی بر راه حل دو كشور و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین. وی مطابق قطعنامه های بین المللی و برنامه صلح عرب از پایتخت قدس شرقی خواستار شد.

اتحادیه عرب وی همچنین حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد و بر لزوم ارائه تضمین های لازم برای حمایت از مسجد الاقصی و همه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در فلسطین تأکید کرد.

بیشتر بخوانید  روش‌های صحیح تمیز کردن گوشی همراه

این اتحادیه خواستار مداخله فوری جامعه جهانی و شورای امنیت و جلوگیری از ادامه تجاوزات اشغالگران علیه مسجدالاقصی شد.

اتحادیه اروپا وی از تحولات جاری در بیت المقدس و حمله صهیونیستها به مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد.

هیئت اتحادیه اروپا در سرزمین های اشغالی فلسطین با صدور بیانیه ای خواستار پایان دادن به همه تنش ها و خشونت ها و احترام به وضعیت مسجد الاقصی و تلاش برای آرام سازی اوضاع شد.

بیش از 1700 شهرک نشین صهیونیست در سالگرد به اصطلاح “تخریب معبد” تحت مراقبت شدید و پشتیبانی شبه نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی حمله کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید