مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تشخیص و بهترین راه برای درمان زردی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علائم زردی و روش های تشخیصی

یرقان چیست؟

زردی یک بیماری پوستی معروف در جهان است. در دهه اخیر نوع خاصی از زردی ناشی از باکتری خاصی رو به افزایش بوده است، در حالی که زردی ناشی از سایر باکتری ها رو به کاهش است، کودکان بیشتر مستعد ابتلا به این عفونت و در نهایت زردی هستند.

 زردی و روش های تشخیصی

این بیماری اپیدرم را که لایه بیرونی پوست است، تحت تاثیر قرار می دهد. زردی در زبان عامیانه زخم مدرسه نامیده می شود و یک بیماری بسیار مسری است. تمام قسمت های پوست ممکن است به زردی مبتلا شود. با این حال، اطراف دهان و بینی اولین مکان هایی هستند که به این بیماری مبتلا می شوند. در برخی افراد، استرپتوکوکوس پیوژنز و استافیلوکوکوس اورئوس باکتری های رایج (حیوانات میکروسکوپی بی ضرری که روی پوست ما زندگی می کنند) در بینی و گلو هستند. با این حال، اگر پوست با چیزی تیز یا حتی در شرایطی مانند اگزما بریده شود یا خراشیده شود، این موجودات می توانند باعث عفونت شوند.

علائم زردی و روش های تشخیصی

علل زردی

زردی ناشی از باکتری استافیلوکوک یا استرپتوکوک همانطور که در بالا ذکر شد، زردی ناشی از باکتری استافیلوکوک در سراسر جهان روز به روز در حال رشد است. امروزه زردی ناشی از باکتری استرپتوکوک نادر است.

علت این است که درمان های لازم برای رهایی از عفونت انجام شده است.سیاه زخم اغلب باعث سایر بیماری های پوستی مانند اگزما، گال و حتی نیش یک حشره کوچک می شود. خارش ناشی از این بیماری های پوستی باعث خراش پوست می شود و باکتری ها از طریق این خراش ها وارد پوست می شوند.

بیشتر بخوانید  علائم کمبود روی در بدن و عوارض آن

علائم و نشانه های زردی

زردی یک عفونت پوستی است که ابتدا به صورت لکه های کوچک شبیه تاول ظاهر می شود. در بیشتر موارد، ناحیه اطراف دهان و بینی بیشتر دچار عفونت می شود. اگرچه می تواند هر جایی از بدن را درگیر کند، اما بیشتر مستعد ابتلا به عفونت است زیرا پوست دهان و بینی به سرماخوردگی حساس تر است و به طور کلی حساس تر و ظریف تر است. نواحی حساس گاهی اوقات درد از نظر اندازه و تعداد زخم ها به طرز نگران کننده ای افزایش می یابد.

در عرض چند ساعت، سطح پوست شکننده آسیب دیده و با مایعی مرطوب و چسبناک پوشیده شده و به سرعت خشک می شود. با نوع خاصی از زردی، مقدار زیادی سرم از جوش های پاره شده خارج می شود. این عارضه باعث ایجاد پوسته زرد رنگ در نواحی حساس و قرمز شده کمر می شود.سیاه زخم یک بیماری بسیار مسری است. به دلیل ظاهر زشت و ناخوشایند زردی، این عفونت بدون درد و خراش است و به ندرت با اختلالات سیستمیک عمومی همراه است.

بعد از درمان و رفع جوش ها گاهی سلول های سطحی پوست می ریزند و برای مدت کوتاهی پوست آن ناحیه قرمز می شود. این بیماری سندرم پوست سوخته یا بیماری لایل نامیده می شود. خوشبختانه جوش های زرد هیچ اثر ماندگاری ندارند.

پیشگیری از زردی

1. روزانه با آب و صابون حمام کنید.
2. ناخن های خود را کوتاه نگه دارید. تاول ها را خراش ندهید.
3. تیغ خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
4. اگر بیماری در خانواده شایع است به همه اعضا دستور دهید از صابون آنتی باکتریال استفاده کنند.
5. هر یک از اعضای خانواده باید از یک حوله جداگانه استفاده کنند یا ممکن است به طور موقت از یک دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده شود.

بیشتر بخوانید  ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)

عواقب مورد انتظار

با درمان، در عرض 7-10 روز بهبود می یابد.

عوارض جانبی احتمالی

نفوذ عفونت به لایه های عمیق تر پوست (عمل می کند یا سلولیت). این می تواند به جای عفونت یک اسکار باقی بگذارد. درمان این بیماری مشابه زردی است. گلومرولونفریت حاد (نوعی بیماری که فیلترهای کلیه را تحت تأثیر قرار می دهد).

درمان یرقان

آزمایش‌های تشخیصی ممکن است شامل کشت پوست برای شناسایی میکروب مسبب بیماری باشد. توصیه های بخش پیشگیری را دنبال کنید. به آرامی باقیمانده را با گاز ضدعفونی کننده و صابون مالش دهید. کود را از بین ببرید. تمام کروتون ها را بردارید و همه زباله ها را کاملا تمیز کنید و در معرض هوا قرار دهید. اگر کروتون ها گیر کرده اند، آنها را در آب گرم و صابون خیس کنید و به آرامی مالش دهید.

سپس روی زخم ها را با گاز بپوشانید و گاز را به همان روش درمان کنید، حتی اگر مطمئن نیستید که زرد هستند. در صورت امکان، ملافه ها، حوله ها، لباس ها و سایر وسایلی که در تماس با زخم بوده اند را جدا کنید. آقایان باید اطراف جای زخم های صورت را اصلاح کنند و روی آنها کار نکنند. از کرم تیغ چکه ای استفاده کنید و هر روز تیغ را عوض کنید. برای تراشیدن ریشه ها از برس استفاده نکنید زیرا ممکن است محل رشد میکروب ها باشد.

درمان زخم زرد

ممکن است پماد آنتی بیوتیک تجویز شود. ممکن است آنتی بیوتیک خوراکی تجویز شود.

فعالیت

هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

رژیم غذایی برای غذا

بیشتر بخوانید  8 قارچ خوراکی با خواص اعجاب انگیز درمانی

رژیم غذایی خاصی توصیه نمی شود.

در این صورت با پزشک خود مشورت کنید

اگر شما یا فرزندتان علائم زردی را دارید. اگر تب رخ دهد. اگر با وجود درمان به مدت سه روز، زخم ها به گسترش خود ادامه دهند یا خوب نشوند.

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *